Pregled bibliografske jedinice broj: 163385
Socijalni kontekst kao izazov za Novu vukovarsku školu
Socijalni kontekst kao izazov za Novu vukovarsku školu // Okrugli stol o školovanju u Vukovaru Vukovarska nova škola
Vukovar: Europski dom Vukovar, 2004. str. 23-32 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 163385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni kontekst kao izazov za Novu vukovarsku školu
(Social context as a challenge to the New Vukovar school)
Autori
Ajduković, Dean ; Čorkalo, Dinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Okrugli stol o školovanju u Vukovaru Vukovarska nova škola
/ - Vukovar : Europski dom Vukovar, 2004, 23-32
Skup
Okrugli stol o školovanju u Vukovaru Vukovarska nova škola
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 06.02.2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nova vukovarska škola; integracija djece pripadnika manjina; školovanje manjine i većine; djeca pripadnici manjina
(new Vukovar school; integration of minority children; schooling of minority and majority; children members of minority)
Sažetak
U radu su razmotreni poslijeratni procesi socijalne rekonstrukcije zajednice u Vukovaru. Čitava zajednica snažno je obilježena iskustvima rata i ta iskustva utječu na cjelokupni socijalni život grada. Jedan od najizraženijih procesa jest višestruka podijeljenost zajednice, od kojih je etnička podjela najizraženija. Ovaj je proces posebno vidljiv među djecom, a u školskog praksi ima za posljedicu odijeljeno školovanje djece u školama u kojima se nastava odvija na hrvatskom, odnosno na srpskom jeziku. Na temelju visegodišnjeg istraživanja poslijeratnih procesa socijalne rekonstrukcije u Vukovaru, a posebno na temelju istraživanja provedenog na oko 1700 sudionika, učenika, njihovih roditelja i nastavnika, u radu su izloženi zaključci i preporuke za organizaciju školovanja djece u Vukovaru. Predložen je naziv “ Nova vukovarska škola” , kojim se opisuje ponajprije kvalitetna škola s najvišim obrazovnim i odgojnim standardima, a koja će biti u funkciji integracijskih procesa djece, roditelja i nastavnika. Teorijski temelji Nove vukovarske škole zasnovani su na načelima interkulturalizma, pri čemu se objedinjuje pravo osoba na izražavanje i prakticiranje vlastite etničke pripadnosti, ali i pravo na integriranost i uključenost u širu društvenu zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija