Pregled bibliografske jedinice broj: 162776
Zaštita tradicijskog glazbovanja: Uvod.
Zaštita tradicijskog glazbovanja: Uvod. // Zaštita tradicijskog glazbovanja / Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski etnomuzikološki susreti / Istrska etnomuzikološka srečanja / Incontri etnomusicologici istriani 2003 / Ceribašić, Naila (ur.).
Roč: Kulturno umjetničko društvo Istarski željezničar, 2004. str. 19-27 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 162776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita tradicijskog glazbovanja: Uvod.
(Safeguarding Traditional Music-Making: An Introduction)
Autori
Ceribašić, Naila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zaštita tradicijskog glazbovanja / Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski etnomuzikološki susreti / Istrska etnomuzikološka srečanja / Incontri etnomusicologici istriani 2003
/ Ceribašić, Naila - Roč : Kulturno umjetničko društvo Istarski željezničar, 2004, 19-27
Skup
Zaštita tradicijskog glazbovanja / Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski etnomuzikološki susreti / Istrska etnomuzikološka srečanja / Incontri etnomusicologici istriani 2003
Mjesto i datum
Roč, Hrvatska, 10.05.2003. - 11.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicijska glazba; zaštita; Hrvatska; Istra
(traditional music; safeguarding; Croatia; Istria)
Sažetak
Osnovni su problemi zaštite tradicijskog glazbovanja u promjenljivoj, procesnoj, neuhvatljivoj glazbenoj praksi jednako neuhvatljive zajednice, a usto svaka zaštita, i ne htijući, podrazumijeva dekontekstualizaciju dotadašnjih funkcija. Okosnicu hrvatske povijesti zaštite čine tzv. organizirana folklorna djelatnost, smotre folklora, seminari i škole folklora te medijska potpora širenju svijesti o vrijednosti i potrebi očuvanja tradicijske glazbe. Iako ta povijest nije bila pravocrtna, većinom je ona pridonosila unificiranju regionalnih tradicija, glazbene produkte nadredila glazbenim procesima i glazbenicima, usustavljivala raznolikost i povijesnu promjenljivost. Istra je pritom bila i jest iznimkom odstupajući od kanona organiziranih amaterskih folklornih skupina, njegujući folklornost izvedbenih okvira i razvijajući specijalizirane folklorne festivale. Summary: The main problems in safeguarding traditional music-making refer to changeable, processual and uncatchable nature of musical practice of the equally uncatchable community, and beside that, every safeguarding necessarily implies decontextualization of existent functions. The basis of Croatian history of safeguarding are so-called organized folklore activities, festivals, seminars and schools, and mass media support of traditional music-making. Although that history was not unidirectional, it has generally contributed to the unification of regional traditions, put music products above music processes and musicians, systemized diversity and historical changeability. However, Istria was and is an exception by its diverging from the canon of organized amateur folk groups, by nurturing a folklore character of performing frames and by developing specialized folklore festivals.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0189003
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Naila Ceribašić
(autor)