Pregled bibliografske jedinice broj: 161283
Metodologija vrednovanja znanja u sustavima za e-učenje
Metodologija vrednovanja znanja u sustavima za e-učenje, 2004., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu, Split
CROSBI ID: 161283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodologija vrednovanja znanja u sustavima za e-učenje
(Knowledge evaluation in e-learning systems)
Autori
Krpan, Divna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu
Mjesto
Split
Datum
07.10
Godina
2004
Stranica
83
Mentor
Slavomir, Stankov
Neposredni voditelj
Slavomir, Stankov
Ključne riječi
Sustavi za e-učenje; inteligentni tutorski sustavi; evaluacija znanja
(E-learning systems; intelligent tutoring systems; knowledge evaluation)
Sažetak
E-učenje je nova paradigma učenja uz pomoć različitih uređaja koji se temelje na elektronskoj tehnologiji. U ovom radu smo se orijentirali samo na jedan aspekt e-učenja, na Web-orijentirano učenje tj. konkretno na učenje i poučavanje uz pomoć Web-orijentiranih inteligentnih tutorskih sustava. Benjamin Bloom je provođenjem istraživanja pokazao da se individualizirano i klasično poučavanje u razredu razlikuju za dvije standardne devijacije tj. da između njih postoji "2-sigma razlika", a ta razlika ide u korist individualiziranog poučavanja. Također poučavanje u razredu se ne može natjecati s individualiziranim poučavanjem u interaktivnosti i prilagodljivosti. Uključivanjem računala u obrazovanje i pojavom inteligentnih tutorskih sustava otvaraju se nove mogućnosti u učenju i poučavanju jer su za razliku od ljudskih tutora, računala ipak jeftinija. U trenutku kada inteligentni tutorski susatvi postaju Web-orijentirani, prelaze se ograničenja prostora i vremena. Naravno, potrebno je takve sustave ispitati kako bi provjerili da li zaista ostvaruju željene prednosti. Prilikom svakog istraživanja planira se što se želi ispitati i kako, te na koji način analizirati dobivene rezultate. Važan dio svakog istraživanja je i provjera valjanosti i pouzdanosti mjernih instrumenata tj. testova, kako bi mogli vjerovati rezultatima. U ovom radu je predstavljeno istraživanje učinkovitosti Web-orijentiranog inteligentnog tutorskog sustava DTEx-Sys (Distributed Tutor Expert System), uz opis analize dobivenih rezultata i načina ispitivanja metričkih karakteristika testova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA