Pregled bibliografske jedinice broj: 161276
Učenje i poučavanje geometrijskih tijela primjenom suvremene informacijske tehnologije
Učenje i poučavanje geometrijskih tijela primjenom suvremene informacijske tehnologije, 2004., diplomski rad, Visoka učiteljska škola, Split
CROSBI ID: 161276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje i poučavanje geometrijskih tijela primjenom suvremene informacijske tehnologije
(Information technology in learning and teaching of geometrichal bodies)
Autori
Budimir, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Visoka učiteljska škola
Mjesto
Split
Datum
30.09
Godina
2004
Stranica
130
Mentor
Slavomir, Stankov
Neposredni voditelj
Slavomir, Stankov
Ključne riječi
informacijka i komunikacijska tehnologija; inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje; geometrijska tijela
(information and communication technology; intelligent tutoring systems; learning and teaching; geometrichal bodies)
Sažetak
Potaknuti manjkavostima tradicionalne nastave, a osobito slabom motiviranosti učenika za usvajanje nastavnih sadržaja te željom za promjenama istih, odlučili smo primijeniti suvremenu informacijsku tehnologiju, točnije autorsku hipermedijsku ljusku TEx-Sys i Web orijentirani inteligentni tutorski sustav DTEx-Sys u IV. razredu osnovne škole i to na području matematike i prirode i društva. U tu svrhu smo proveli akcijsko istraživanje u kojem smo koristili eksperiment s jednom grupom u dva ciklusa, proveli smo tri testiranja (jedno tradicionalno testiranje i dva testiranja kvizom sustava DTEx-Sys) te dva anketiranja (nakon obrade geometrijskih sadržaja i nakon prvog testiranja kvizom). Učenike smo upoznali s ovakvim načinom učenja i poučavanja dvama nastavnim jedinicama iz matematike: « ; Mjerenje volumena» ; i « ; Volumen kvadra» ; . Za ove sadržaje smo se odlučili jer smo smatrali da bi naši inteligentni tutorski sustavi mogli uvelike doprinijeti njihovom lakšem usvajanju i motivaciji učenika. Pomoću tih nastavnih sadržaja smo izgradili bazu znanja u sustavu TEx-Sys i prezentirali je učenicima na satima obrade novog gradiva kombinirajući rad pomoću računala s metodama i oblicima rada u tradicionalnoj nastavi. Tradicionalnim testiranjem smo odabrali učenike koje smo upoznali s kvizom sustava DTEx-Sys i zatim ih testirali testom istog kviza na dvama bazama znanja: « ; Kocke i kvadri» ; iz matematike» ; i « ; Životinje» ; iz prirode i društva. Nastavni sadržaji iz prirode i društva su nam poslužili za provjeravanje usvojenosti koncepcije kviza kod učenika i njihovog snalaženja u sustavu DTEx-Sys. Rezultati testiranja su dokazali da su učenici jako dobro usvojili nastavne sadržaje i način korištenja sustava DTEx-Sys. Osobito su nas zanimala mišljenja učenika o ovakvom načinu učenja i poučavanja pa smo ih prikupili anketiranjem. Dvije provedene ankete su potvrdile oduševljenje učenika i izuzetan interes za ovakav način rada u učionici, dobru motiviranost za usvajanje nastavnih sadržaja, pomoć pri učenju koju im je omogućila primjena naših ITS-ova i njihovu želju da što više koriste računalo u nastavi. Rezultati istraživanja su uvelike nadmašili naša očekivanja jer smo predviđali poteškoće učenika u razumijevanju nekih temeljnih pojmova koji sudjeluju u oblikovanju pitanja kviza pa smo za objašnjavanje istih pripremili učenicima prilagođen scenarij koji se pokazao adekvatnim za njihovu dob i način razmišljanja. Uspjeh ovog istraživanja nas navodi na promišljanja o nastavku rada na ovom području koji postaje sve potrebniji jer promjene traže sami učenici. Smatramo da bi reformi školskog sustava pomogla izrada planova i programa pomoću inteligentnih tutorskih sustava čime bi učitelji dobili kvalitetne pripreme za sat koje mogu lako modificirati po vlastitim željama, a imali bi i više vremena za individualni pristup učeniku. Rad na ovom prijedlogu bi omogućio i pomoć djeci s posebnim potrebama za koju bi se mogli izrađivati posebni planovi i programi, a pomogao bi i učenicima koji uče na daljinu. Ovakav rad bi nužno utjecao i na razvoj i modificiranje samog sustava radi njegove što bolje prilagodbe učenicima, a za sve to je potreban interdisciplinarni pristup ovom problemu kako se ne bi zaboravile potrebe i mogućnosti učenika bez kojeg sve ovo ne bi imalo smisla.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo