Pregled bibliografske jedinice broj: 160809
Catch-as-catch-can: an uncatchable dance/life
Catch-as-catch-can: an uncatchable dance/life // Zaštita tradicijskog glazbovanja. Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski ethnomuzikološki susreti/Istrska etnomuzikološka srečanja/Incontri etnomusicologici istriani, 2003 / Ceribašić, Naila (ur.).
Roč, 2004. str. 29-34 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 160809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Catch-as-catch-can: an uncatchable dance/life
Autori
Zebec, Tvrtko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zaštita tradicijskog glazbovanja. Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski ethnomuzikološki susreti/Istrska etnomuzikološka srečanja/Incontri etnomusicologici istriani, 2003
/ Ceribašić, Naila - Roč, 2004, 29-34
Skup
Istarski etnomuzikološki susreti 2003./Istrska etnomuzikološka srečanja 2003/Incontri etnomusicologici istriani 2003
Mjesto i datum
Roč, Hrvatska, 10.05.2003. - 11.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
safeguarding; immaterial assets; dance tanac; Krk
Sažetak
Ideja zaštite nematerijalnih dobara - glazbe, plesa i slično - kao želja da se i ta "neuhvatljiva" dobra u vrijednosnom smislu izjednače s materijalnim kulturnim dobrima i spomenicima, da im se dade "težina" i "prava vrijednost", svakako su pozitivna nastojanja. Međutim, pitanja koja se nameću u vezi s promjenjivošću tih dobara, njihovim stvarnim životom i razvojem, upozoravaju i upućuju na oprez svih sudionika u procesu odlučivanja i stvaranja kriterija o tome što se štiti i zašto. Treba li štititi ples i glazbu ili ljude koji plešu ili glazbuju? I na koji način? Remembering that the idea of the safeguarding of the immaterial assets music, dance and the like is in fact a desire that those untouchable treasures should be at the same quality level with the material cultural assets and monuments, that they got the same "weight" and "real value", than I can understand it as a positive intentions. However, the questions raised regarding the changeable character of these assets, their real life and evolution, send a message to warn all the participants of the process of deciding and determining of the criteria that defines what are we protecting and why, to be cautious. Do we have to safeguard dance and music, or the people who are dancing and making music? And in what way?
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0189003
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Tvrtko Zebec
(autor)