Pregled bibliografske jedinice broj: 160464
Kako u Hrvatskoj ostvariti dinamičan razvoj uz manjak prometne infrastrukture
Kako u Hrvatskoj ostvariti dinamičan razvoj uz manjak prometne infrastrukture, 2004. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 160464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako u Hrvatskoj ostvariti dinamičan razvoj uz manjak prometne infrastrukture
(How to create dynamic growth in Croatia with a deficit transport infrastructure)
Autori
Ban, Ivo
Izvornik
Zbornik radova, Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu, Dubrovnik, 2004.
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2004
Ključne riječi
hrvatska ekonomije; promet; prometna plitika; razvoj prometa; prometna infrastruktura; infrastrukturna opremljenost
(Croatian economy; transport; transport policy; transport development; transport infrastructure)
Sažetak
Pored velikih ekonomskih, socijalnih i inih problema Hrvatska se danas suočava i s problemom neodgovarajuće opremljenosti prometnom infrastrukturom. S obzirom na ukupne društvene i ekonomske prilike, kroničan nedostatak novca, nezadovoljavajuće stanje u svim vitalnim sektorima (zdravstvo, obrazovanje, znanost, kultura, socijalna skrb), zapuštenost i nedopustivo niska razina održavanja postojećih objekata prometne infrastrukture, te stalno rastuće prometne potrebe, postavlja se ozbiljno pitanje – kako pristupiti rješavanju evidentnih problema vezanih za potrebe i realne mogućnosti. Težina i složenost svih tih problema, realno gledajući, ne dopušta njihovo rješavanje u kratkom roku. Zbog toga je razvoj Hrvatske predodređen uz manjak prometne infrastrukture. Donekle usklađen odnos između ekonomskog i infrastrukturnog razvoja moguće je postići u duljem roku i to dugoročnom, aktivnom, mudrom, racionalnom, znanstveno utemeljenom razvojnom politikom i, u funkciji toga razvoja, dakako, primjerenom prometnom politikom. U svemu će tomu ipak odlučujuću ulogu imati ekonomska snaga i, s tim u izravnoj vezi, mogućnost ulaganja u prometnu infrastrukturu. Rast BDP-a presudno će utjecati na infrastrukturnu opremljenost, što će onda imati obrnuti učinak – pridonijet će njegovom dinamičnijem rastu. U raspravi o razvoju prometne infrastrukture ne smiju se zanemariti oportunitetni troškovi, te znanstveno i životno dakazanu istinu da su najuspješnije one nacionalne ekonomije koje su imale i koje imaju najniže troškove izgubljene alternative. To, dakako, vrijedi i za Hrvatsku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija