Pregled bibliografske jedinice broj: 160445
'Small Country for a Great Music': Istrian Soundscapes in Global Cultural Supermarket
'Small Country for a Great Music': Istrian Soundscapes in Global Cultural Supermarket // Zaštita tradicijskog glazbovanja/Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski ethnomuzikološki susreti/Istrska etnomuzikološka srečanja/Incontri etnomusicologici istriani, 2003. / Ceribašić, Naila (ur.).
Roč, 2004. str. 201-213 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 160445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
'Small Country for a Great Music': Istrian Soundscapes in Global Cultural Supermarket
Autori
Piškor, Mojca
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zaštita tradicijskog glazbovanja/Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski ethnomuzikološki susreti/Istrska etnomuzikološka srečanja/Incontri etnomusicologici istriani, 2003.
/ Ceribašić, Naila - Roč, 2004, 201-213
Skup
Zaštita tradicijskog glazbovanja/Safeguarding Traditional Music-Making: Istarski ethnomuzikološki susreti/Istrska etnomuzikološka srečanja/Incontri etnomusicologici istriani, 2003
Mjesto i datum
Roč, Hrvatska, 10.05.2003. - 11.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
music; tourism; culture; Istria; Croatia
Sažetak
Danas kada je svijet doslovno ispresijecan turističkim rutama i kada dijeliti kulturalni prostor više ne znači nužno dijeliti i geografski prostor, prožimanja glazbe i turizma postaju neiscrpnom i sve aktualnijom temom. Iako je turizam već neko vrijeme u središtu zanimanja čitave grane antropologije, čini se kako su se etnomuzikolozi tom temom dosad bavili tek usputno. Većina je turizma, osobito masovnog turizma, postala u potpunosti posredovanom aktivnošću koja ovisi o intervencijama onih koje ne možemo percipirati niti kao domaćine niti kao goste u uobičajenom smislu tih riječi. Autoričina je namjera stoga odmaknuti se ovim radom od prevladavajućeg promatranja turizma isključivo kroz odnose domaćina i gostiju, odnosno dodirnuti nakratko prostore koje zaposjedaju posrednici. Kao okvir za moguće odgovore na pitanja - u kojoj je mjeri i kako hrvatska, odnosno u ovom primjeru istarska tradicijska glazba zastupljena na policama globalnog glazbenog supermarketa - autorici su poslužila četiri izdanja: tri knjige i jedan CD-ROM ; tri strana izdanja i jedno domaće ; tri koja bismo na prvi pogled mogli interpretirati kao pogled izvana, dok bismo jedno mogli nazvati pogledom iznutra. No, u kontekstu intenzivirane globalne pokretljivosti i promišljanja turizma kao posredovane aktivnosti autorica sva četiri izdanja pokušava interpretirati kao svojevrsne posrednike između "domaćina" i "gostiju". Dispozicija rada pritom, ponešto izmijenjenim redoslijedom, prati ključne riječi iz samog naslova - "mala zemlja za veliku glazbu", "globalni kulturalni supermarket" i "istarski zvukolici"./Although tourism has been in the centre of interest of much recent work in the field of anthropology, it seems that ethnomusicologists have dealt with this subject only sporadically. "In our search for 'authentic' folk and tribal musics", as Margaret Sarkissian observed, "many of us covertly symphatize with the opinion that tourism itself is 'an illegitimate child, a disgraceful simplification, and an imposter.'... It is little more than intellectual hubris on our part, of course, for in this age of increased global mobility, the 'cultural show' is the medium through which many of us - whether as travelers to foreign countries or as spectators at home - first encounter other peoples". Most tourism, especially mass tourism, "has become a thoroughly mediated activity, dependent on the intervention of others who serve as neither hosts nor guests in any conventional manner". My intent in this brief presentation is to break away from the prevailing perceptions of tourism as exclusively the relationship between the hosts and the guests, that is to try to enter into those places occupied by mediators. The disposition of this paper follows, in a slightly changed order, the key words from the title - "Small country for a great music", "global cultural supermarket" and "Istrian soundscapes".
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0189003
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Mojca Piškor
(autor)