Pregled bibliografske jedinice broj: 159925
Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1)
Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1) // Suvremena psihologija, 6 (2003), 1; 55-72 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 159925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1)
(Awareness of self and others during high school period: A contribution to validation of The social awareness inventory (1))
Autori
Ćubela Adorić, Vera
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 6
(2003), 1;
55-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
svijest o sebi; samosvjesnost; svijest o drugima
(self-awareness; self-consciousness; other-awareness)
Sažetak
Upitnik socijalne svijesti (USS ; Sheldon, 1996) je instrument namijenjen mjerenju individualnih razlika u osam formi svijesti o sebi i drugima, definiranih objektom (ja vs. drugi), sadržajem (privatni vs. javni self) i perspektivom (vlastita vs. tuđa). Prethodne primjene u skupinama studenata pokazale su da se korelacije među njegovim skalama mogu objasniti u terminima dviju dimenzija (tzv. podijeljeni i utemeljeni self), koje, izgleda, reflektiraju distinkciju između selfa kao objekta spoznaje i selfa kao znalca. Cilj našeg uistraživanja bio je provjeriti pretpostavku da dvofaktorska struktura USS, koja je dobivena kod studenata, možda reflektira ishod nekih procesa razvoja selfa tijekom adolescencije. Stoga smo primijenili USS u skupini od 239 učenika i 240 učenica I. do IV. razreda srednje škole. U skladu sa Sheldonovim nalazima, u analizi na glavne komponente dosljedno su dobivene solucije s dva faktora, čija se međusobna povezanost u funkciji dobi (razreda) povećava. Rezultati analize na zajedničke faktore pokazali su, međutim, da se dva faktora u latentnoj strukturi USS ne mogu pouzdano razlikovati prije trećeg razreda. Ovi naizgled suprotni obrasci rezultata faktorske analize USS interpretirani su kao odraz dvaju načela razvoja selfa: diferencijacije (rezultati dobiveni u analizi na zajedničke faktore) i integracije (rezultati dobiveni u analizi na glavne komponente).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Psychological Abstracts
- Social Sciences Index