Pregled bibliografske jedinice broj: 159828
Djece u susjedstvu: primjer jednoga novozagrebačkog naselja
Djece u susjedstvu: primjer jednoga novozagrebačkog naselja // Živjeti u Zagrebu: Prinosi sociologijskoj analizi / Mišetić, Anka ; Štambuk, Maja ; Rogić, I (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2004.
CROSBI ID: 159828 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djece u susjedstvu: primjer jednoga novozagrebačkog naselja
(Children and their neighbourhood spaces in Zagreb)
Autori
Šikić-Mićanović, Lynette
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Živjeti u Zagrebu: Prinosi sociologijskoj analizi
Urednik/ci
Mišetić, Anka ; Štambuk, Maja ; Rogić, I
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2004
Raspon stranica
ISBN
953-6666-34-0
Ključne riječi
djeca, naselja, prostori, kvalitativna istraživanja
(children, neighbourhood spaces, qualitative research)
Sažetak
Ovim se istraživanjem, uz korištenje djeci pristupačnih, inovativnih, kvalitativnih metoda nastojalo ispitati kako djeca u dobi od 11 do 14 godina doživljavaju i shvaćaju naselje u kojem žive, kakve su mreže njihovih društvenih kontakata te sudjeluju li, i na koji način, u aktivnostima u svom susjedstvu. Rezultati pokazuju da su načini na koje djeca doživljavaju svoje naselje složeni i raznoliki te da im je osobito važna socijalna narav prostora u kojem žive. Dobiveni rezultati također ukazuju na činjenicu da pri planiranju uređenja životnog prostora, poboljšanja kvalitete života i društvenih odnosa, određenu važnost valja posvetiti i dječjem doživljavanju prostora, njihovim perspektivama i prijedlozima. Ovim se istraživanjem nastoje istražiti načini na koje djeca u jednom zagrebačkom naselju, kroz svoja svakodnevna iskustva, doživljavaju to naselje te kako prostor u kojem žive izgleda viđen iz dječje perspektive. Nastojeći zahvatiti barem dio svijeta u kojem djeca žive, ovo je istraživanje usmjereno na svakidašnje prostore u kojima i kroz koje se stvaraju i oblikuju dječji životi i identiteti, i na probleme vezane uz naselje s kojima se djeca susreću. Nažalost, način dječjeg korištenja prostora (i vremena), tema je koja je u Hrvatskoj još uvijek prilično zanemarena i slabo istraživana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija