Pregled bibliografske jedinice broj: 158690
Stavovi srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima
Stavovi srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima // Dileme obrazovanja za demokraciju / Dvornik, Srđan ; Uzelac, Maja (ur.).
Zagreb: Heinrich Boel Stiftung, 2003. str. 22 - 32 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 158690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima
(Secondary school students` atittudes towards democratic values)
Autori
Domović, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dileme obrazovanja za demokraciju
/ Dvornik, Srđan ; Uzelac, Maja - Zagreb : Heinrich Boel Stiftung, 2003, 22 - 32
Skup
Što će škola demokraciji? Što će demokracija školi?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
demokratske vrijednosti; stavovi; interkulturalno obrazovanje
(democratic valuse; atittudes; intercultural education)
Sažetak
U tekstu se diskutiraju i interpretiraju nalazi istraživanja koji pokazuju da na stavove srednjoškolaca prema demokraciji više utječu njihovo socijalno i obrazovno porijeklo i roditelji nego profesori, odnosno škola. Razloge tomu moguće je tražiti u školskom ozračju koje ne potiče sudjelovanje učenika odnosno razvoj stavova poput međuovisnosti, snošljivosti, socijalne pravde, itd. Osim toga nastava je orijentirana na realizaciju planova i programa u kojima sadržaji koji bi vodili razumijevanju, usvajanju i prakticiranju demokracije nisu u potrebnoj mjeri uključeni. Slab utjecaj škole na razvoj pozitivnih stavova može biti i u obrazovanju nastavnika, jer ovi sadržaji nisu uključeni u dovoljnoj mjeri u programe redovitog obrazovanja budućih i već zaposlenih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija