Pregled bibliografske jedinice broj: 158117
Prednosti i ograničenja hrvatskog turizma u europskom okruženju
Prednosti i ograničenja hrvatskog turizma u europskom okruženju, 2004. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 158117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednosti i ograničenja hrvatskog turizma u europskom okruženju
(The advantages and limitations of croatian tourism in a European setting)
Autori
Vrtiprah, Vesna
Izvornik
Zbornik radova, Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu, Dubrovnik, 2004.
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2004
Ključne riječi
Europa; turističko tržište; globalizacija; Hrvatska; pozicioniranje; razvoj
(Europe; tourist market; globalization; Croatia positioning; development)
Sažetak
Na međunarodnom turističkom tržištu dolazi do promjena tradicionalnih turističkih potreba, konkurencija postaje sve oštrija i za turiste se bore ne samo postojeće, već i veliki broj novih destinacija. Zbog izrazite segmentiranosti potražnje i diferenciranosti turističkog tržišta ponuda se prilagođava zahtjevima određenih tržišnih segmenata. Moderan turistički proizvod postaje sadržajniji, objedinjava različite vrste usluga, nudi doživljaj prožet specifičnim identitetom lokalne zajednice. U takvim uvjetima Hrvatska se još uvjek pozicionira na tržištu kao destinacija ljetnog odmorišnog turizma, bez posebnih sadržaja, nedovoljne diferenciranosti ponude, nepovoljnog odnosa cijene i kvalitete. Glavna joj je prednost ljepota prirode i krajolika, a dodatni sadržaji koji stvaraju doživljaj u destinaciji najveće slabosti. Po ostvarenim međunarodnim dolascima i prihodu od turizma danas se nalazi na posljednjem mjestu među 15 vodečih turističkih destinacija u Europi, a u receptivnom turizmu europskog Sredozemlja zauzima šesto mjesto. Da bi ojačala konkurentsku poziciju na europskom turističkom tržištu mora poboljšati kvalitetu cjelokupne ponude, prihvatiti politiku diverzifikacije proizvoda, razvoja novih oblika turizma, očuvanja i unapređenja regionalnog identiteta i daljnji razvoj turizma temeljiti na osnovama održivog razvoja. U novim uvjetima treba stvoriti imiđ destinacije koji će joj omogućiti ulazak u procese poslovne globalizacije i snage usmjeriti prema kvalitetnijim tržišnim segmentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA