Pregled bibliografske jedinice broj: 158030
Škola iz perspektive učenika: Smjernice za promjene
Škola iz perspektive učenika: Smjernice za promjene, 2004. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 158030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola iz perspektive učenika: Smjernice za promjene
(School from students' perspective: Directions for change)
Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
Izvornik
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2004
Ključne riječi
zadovoljstvo školom; kvaliteta obrazovanja
(school satisfaction; quality of education)
Sažetak
Na uzorku od 6.395 učenika i učenica srednjih škola u četiri županije primijenjen je upitnik kojim su se ispitivala školska iskustva učenika - njihova opterećenost i angažman u školi, poticajnost škole, odnosi s nastavnicima i osjećaji koji se vezuju uz školu. Prikupljeni podaci upućuju na probleme s kojima se učenici suočavaju. To se prije svega odnosi na preopterećenost obvezama zbog neprimjerenih školskih programa, na lošu radnu komunikaciju s nastavnicima te na probleme vezane uz subjektivno, nepouzdano i često nepravedno ocjenjivanje. Školska su iskustva prečesto povezana s destruktivnim osjećajem nekompetentnosti za učenje i sa strahom od škole. Rezultati ovog istraživanja daju jasne smjernice kreatorima obrazovne politike koji bi u svojim reformskim zahvatima prije svega morali uvažavati učenike i zadovoljavanje njihovih razvojnih potreba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija