Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 157799

Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja


Uzelac, Vinka; Pejčić, Aleksandra
Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja / (Kramar, Martin ; Duh, Matijaž) (ur.).
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003. str. (237-248) (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 157799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja
(Achievements and Open Questions of Student Education on Teacher Colleges for the Environment in the Light of an Research)

Autori
Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja / (Kramar, Martin ; Duh, Matijaž) - Maribor : Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003, (237-248)

Skup
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja

Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 22.11.2001. - 23.11.2001

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
okoliš; odgovornost za okoliš; studenti; odgoj i obrazovanje za okoliš; obrazovne potrebe
(environment; responsibility for environment; students; environmental education; educational needs)

Sažetak
U radu se prezentiraju rezultati empirijsko pedagogijskog istraživanja provedenog na uzorku (N=708) studenata učiteljskih škola sveučilišta u Rijeci, Zagrebu, Osijeku i Splitu. Konstruirane su dvije skale ocjenjivanja (Likertove skale ocjenjivanja) od 21 tvrdnje. U jednoj su zastupljenje tvrdnje o odgovornosti i nositeljima aktvinosti u zaštiti okoliša 89 tvrdnji), a u drugoj sadržaji obrazovanja kojima se pridonosi kvaliteti obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš (12 tvrdnji). Uz navedeno, ispitanicima je ponuđeno i jedno pitanje zatvorenog tipa kojim smo željeli utvrditi stav studenata prema permanentnosti odgoja i obrazovanja za okoliš. Analiza je podataka pokazala da se odgovornost za okoliš doživljava u dvije osnovne dimenzije: optimistička koja rješavanje ekološke krize vidi u spremnosti svakog pojedinca da prema svojim mogućnostima tome pripomogne, a druga pesimistička, koja od stručnjaka i znanstvenika, još manje od političkih stranaka očekuje poboljšanje stanja okoliša. Rezultati pokazuju visoko očekivanje studenata permanentnosti odgoja i obrazovanja za okoliš, što neizravno podrazumijeva da ovi mladi ljudi žele i svoj život obogatiti spoznajama o okolišu te izgrađivati kao aktivni sudionici u njemu. Primarna dimenzija obrazovanja studenta učiteljskih škola za okoliš odnosi se na biološku i pedagoško-didaktičko-metodičku dimenziju te na gospodarstvenu i etičku, odnosno socijalnu dimenziju obrazovanja za okoliš. Znatno lošije je s obrazovnim potrebama studenata u dimneziji politike i okoliša te nastave jezika o okolišu. U svakom slučaju, postoje realne mogućnosti redefiniranja obrazovanja budućih odgajatelja i učitelja za okoliš.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009019

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Aleksandra Pejčić (autor)

Avatar Url Vinka Uzelac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Uzelac, Vinka; Pejčić, Aleksandra
Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja / (Kramar, Martin ; Duh, Matijaž) (ur.).
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003. str. (237-248) (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Uzelac, V. & Pejčić, A. (2003) Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja. U: (Kramar, M. & Duh, M. (ur.)Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja.
@article{article, author = {Uzelac, Vinka and Pej\v{c}i\'{c}, Aleksandra}, year = {2003}, pages = {(237-248)}, keywords = {okoli\v{s}, odgovornost za okoli\v{s}, studenti, odgoj i obrazovanje za okoli\v{s}, obrazovne potrebe}, title = {Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata u\v{c}iteljskih \v{s}kola za okoli\v{s} u svjetlu jednog istra\v{z}ivanja}, keyword = {okoli\v{s}, odgovornost za okoli\v{s}, studenti, odgoj i obrazovanje za okoli\v{s}, obrazovne potrebe}, publisher = {Pedago\v{s}ka fakulteta Univerze v Mariboru}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }
@article{article, author = {Uzelac, Vinka and Pej\v{c}i\'{c}, Aleksandra}, year = {2003}, pages = {(237-248)}, keywords = {environment, responsibility for environment, students, environmental education, educational needs}, title = {Achievements and Open Questions of Student Education on Teacher Colleges for the Environment in the Light of an Research}, keyword = {environment, responsibility for environment, students, environmental education, educational needs}, publisher = {Pedago\v{s}ka fakulteta Univerze v Mariboru}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font