Pregled bibliografske jedinice broj: 157799
Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja
Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja / (Kramar, Martin ; Duh, Matijaž) (ur.).
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003. str. (237-248) (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 157799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja
(Achievements and Open Questions of Student Education on Teacher Colleges for the Environment in the Light of an Research)
Autori
Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja
/ (Kramar, Martin ; Duh, Matijaž) - Maribor : Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003, (237-248)
Skup
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 22.11.2001. - 23.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
okoliš; odgovornost za okoliš; studenti; odgoj i obrazovanje za okoliš; obrazovne potrebe
(environment; responsibility for environment; students; environmental education; educational needs)
Sažetak
U radu se prezentiraju rezultati empirijsko pedagogijskog istraživanja provedenog na uzorku (N=708) studenata učiteljskih škola sveučilišta u Rijeci, Zagrebu, Osijeku i Splitu. Konstruirane su dvije skale ocjenjivanja (Likertove skale ocjenjivanja) od 21 tvrdnje. U jednoj su zastupljenje tvrdnje o odgovornosti i nositeljima aktvinosti u zaštiti okoliša 89 tvrdnji), a u drugoj sadržaji obrazovanja kojima se pridonosi kvaliteti obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš (12 tvrdnji). Uz navedeno, ispitanicima je ponuđeno i jedno pitanje zatvorenog tipa kojim smo željeli utvrditi stav studenata prema permanentnosti odgoja i obrazovanja za okoliš. Analiza je podataka pokazala da se odgovornost za okoliš doživljava u dvije osnovne dimenzije: optimistička koja rješavanje ekološke krize vidi u spremnosti svakog pojedinca da prema svojim mogućnostima tome pripomogne, a druga pesimistička, koja od stručnjaka i znanstvenika, još manje od političkih stranaka očekuje poboljšanje stanja okoliša. Rezultati pokazuju visoko očekivanje studenata permanentnosti odgoja i obrazovanja za okoliš, što neizravno podrazumijeva da ovi mladi ljudi žele i svoj život obogatiti spoznajama o okolišu te izgrađivati kao aktivni sudionici u njemu. Primarna dimenzija obrazovanja studenta učiteljskih škola za okoliš odnosi se na biološku i pedagoško-didaktičko-metodičku dimenziju te na gospodarstvenu i etičku, odnosno socijalnu dimenziju obrazovanja za okoliš. Znatno lošije je s obrazovnim potrebama studenata u dimneziji politike i okoliša te nastave jezika o okolišu. U svakom slučaju, postoje realne mogućnosti redefiniranja obrazovanja budućih odgajatelja i učitelja za okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija