Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 157705

Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj


Uzelac, Vinka; Pejčić, Aleksandra
Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj // Ekologija u odgoju i obrazovanju / (Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac-Pražić, Vesna) (ur.).
Gospić: Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004. str. 28-57 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 157705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj
(From Ecological (un)literacy to Life-long Learning for Sustainable Development (with the special concern on teacher's education))

Autori
Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ekologija u odgoju i obrazovanju / (Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac-Pražić, Vesna) - Gospić : Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004, 28-57

Skup
Ekologija u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2004. - 08.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ekološka ne(pismenost); održivi razvoj; odgoj/obrazovanje za okoliš; odgoj/obrazovanje za održivi razvoj; cjeloživotno učenje za okoliš/održivi razvoj
(ecological un(literacy); sustainable development; enviromental education; education for sustainable development; life-long enviromental/sustainable developmet education)

Sažetak
Predmet ovoga rada je odgoj i obrazovanje u znaku održivog razvoja kao suvremenog koncepta. Ovaj koncept pretpostavlja cjeloživotno učenje - a ne povremena događanja - o okolišu/održivu razvoju te upravljanje procesom učenja spram prirodnih i stvorenih vrijednosti. Pojam cjeloživotno učenje ima smisla upotrebljavati u suodnosu s pojmom formalni i neformalni odgoj/obrazovanje/učenje za održivi razvoj. Rad je pisan sa svrhom da pomogne promišljanju općeg koncepta odgoja/obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj, što je utemeljeno na pozitivnim iskustvima i naporima drugih zemalja. U radu je stoga posebno opisan i raspravljen dosadašnji razvoj odgoja za okoliš/održivi razvoj (od predškolskog do obrazovanja učitelja). Analiziran je (ne)sklad pojedinih odgojno-obrazovnih sustava. Pokazan je predložak održivog razvoja, odnosno opisana je rasprava oko odgoja/obrazovanja za okoliš i odgoja/obrazovanja za održivi razvoj. Uočena je velika doza kritičnosti teorijskih, koncepcijskih i praktičnih rješenja, ali i poduzetnost. Pritom se navode neka dobra koncepcijska polazišta i u praksi postignuta europska iskustva. Ističe se potreba uravnoteženosti sustava odgoja i obrazovanja za okoliš/održivi razvoj. Zalažu se i za znatno povećanje i suradnju formalnih i neformalnih oblika odgoja i obrazovanja za okoliš/održivi razvoj. Ujedno se zalažu za interdisciplinarnu i multidisciplinarnu suradnju. Zalažu se za jedinstvenu metodologiju prilikom izrade i provedbe razvojnih programa, ako ne na svakoj lokalnoj razini, ono više na regionalnoj. Rad završava zalaganjem autorica da odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, posebice obrazovanje učitelja za održivi razvoj u Hrvatskoj, dobije ono mjesto koje mu i pripada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009019

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Aleksandra Pejčić (autor)

Avatar Url Vinka Uzelac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Uzelac, Vinka; Pejčić, Aleksandra
Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj // Ekologija u odgoju i obrazovanju / (Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac-Pražić, Vesna) (ur.).
Gospić: Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004. str. 28-57 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Uzelac, V. & Pejčić, A. (2004) Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj. U: (Golac, S., Husanović-Pejnović, D., Vrcić-Mataija, S., Kreković, M. & Grahovac-Pražić, V. (ur.)Ekologija u odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Uzelac, Vinka and Pej\v{c}i\'{c}, Aleksandra}, year = {2004}, pages = {28-57}, keywords = {ekolo\v{s}ka ne(pismenost), odr\v{z}ivi razvoj, odgoj/obrazovanje za okoli\v{s}, odgoj/obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje za okoli\v{s}/odr\v{z}ivi razvoj}, title = {Od ekolo\v{s}ke (ne)pismenosti prema cjelo\v{z}ivotnom u\v{c}enju za odr\v{z}ivi razvoj}, keyword = {ekolo\v{s}ka ne(pismenost), odr\v{z}ivi razvoj, odgoj/obrazovanje za okoli\v{s}, odgoj/obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje za okoli\v{s}/odr\v{z}ivi razvoj}, publisher = {Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Gospi\'{c}u}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Uzelac, Vinka and Pej\v{c}i\'{c}, Aleksandra}, year = {2004}, pages = {28-57}, keywords = {ecological un(literacy), sustainable development, enviromental education, education for sustainable development, life-long enviromental/sustainable developmet education}, title = {From Ecological (un)literacy to Life-long Learning for Sustainable Development (with the special concern on teacher's education)}, keyword = {ecological un(literacy), sustainable development, enviromental education, education for sustainable development, life-long enviromental/sustainable developmet education}, publisher = {Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Gospi\'{c}u}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font