Pregled bibliografske jedinice broj: 157705
Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj
Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj // Ekologija u odgoju i obrazovanju / (Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac-Pražić, Vesna) (ur.).
Gospić: Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004. str. 28-57 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 157705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj
(From Ecological (un)literacy to Life-long Learning for Sustainable Development (with the special concern on teacher's education))
Autori
Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ekologija u odgoju i obrazovanju
/ (Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac-Pražić, Vesna) - Gospić : Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004, 28-57
Skup
Ekologija u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2004. - 08.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ekološka ne(pismenost); održivi razvoj; odgoj/obrazovanje za okoliš; odgoj/obrazovanje za održivi razvoj; cjeloživotno učenje za okoliš/održivi razvoj
(ecological un(literacy); sustainable development; enviromental education; education for sustainable development; life-long enviromental/sustainable developmet education)
Sažetak
Predmet ovoga rada je odgoj i obrazovanje u znaku održivog razvoja kao suvremenog koncepta. Ovaj koncept pretpostavlja cjeloživotno učenje - a ne povremena događanja - o okolišu/održivu razvoju te upravljanje procesom učenja spram prirodnih i stvorenih vrijednosti. Pojam cjeloživotno učenje ima smisla upotrebljavati u suodnosu s pojmom formalni i neformalni odgoj/obrazovanje/učenje za održivi razvoj. Rad je pisan sa svrhom da pomogne promišljanju općeg koncepta odgoja/obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj, što je utemeljeno na pozitivnim iskustvima i naporima drugih zemalja. U radu je stoga posebno opisan i raspravljen dosadašnji razvoj odgoja za okoliš/održivi razvoj (od predškolskog do obrazovanja učitelja). Analiziran je (ne)sklad pojedinih odgojno-obrazovnih sustava. Pokazan je predložak održivog razvoja, odnosno opisana je rasprava oko odgoja/obrazovanja za okoliš i odgoja/obrazovanja za održivi razvoj. Uočena je velika doza kritičnosti teorijskih, koncepcijskih i praktičnih rješenja, ali i poduzetnost. Pritom se navode neka dobra koncepcijska polazišta i u praksi postignuta europska iskustva. Ističe se potreba uravnoteženosti sustava odgoja i obrazovanja za okoliš/održivi razvoj. Zalažu se i za znatno povećanje i suradnju formalnih i neformalnih oblika odgoja i obrazovanja za okoliš/održivi razvoj. Ujedno se zalažu za interdisciplinarnu i multidisciplinarnu suradnju. Zalažu se za jedinstvenu metodologiju prilikom izrade i provedbe razvojnih programa, ako ne na svakoj lokalnoj razini, ono više na regionalnoj. Rad završava zalaganjem autorica da odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, posebice obrazovanje učitelja za održivi razvoj u Hrvatskoj, dobije ono mjesto koje mu i pripada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija