Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 157628

Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete


Kovač, Vesna
Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete, 2004., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 157628 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete
(Concepts of governing higher education institutions as a support for implementation of quality assurance system)

Autori
Kovač, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
19.03

Godina
2004

Stranica
302

Mentor
Ledić, Jasminka

Ključne riječi
upravljanje visokoškolskim institucijama; organizacijska kultura sveučilišta; organizacija koja uči
(governance of higher education institutions; university organisation culture; learning organisation)

Sažetak
Rad je inspiriran promjenama s kojima se hrvatska sveučilišta susreću u kontekstu procesa globalizacije odnosno nastojanja za ulaskom u Europski prostor visokoga obrazovanja. Jedan je od najvažnijih zahtjeva koji se postavljaju pred hrvatska sveučilišta u tom procesu uvođenje međunarodno priznatog i komparabilnog sustava osiguranja kvalitete u visokom obrazovanju. Pretpostavljajući važnost ispunjenja preduvjeta koji osiguravaju uspješnost uvođenja sustava osiguranja kvalitete kakav predlaže europska akademska zajednica, u ovom se radu ispituju koncepcije upravljanja hrvatskim sveučilištima kao nužan preduvjet uvođenju sustava osiguranja kvalitete. Analizirajući recentne teorijske i praktične spoznaje o adekvatnim koncepcijama upravljanja visokoškolskim institucijama zaključeno je da je sveučilište kao "organizacija koja uči" idealan model prema kojem valja težiti kako bi se hrvatska sveučilišta što bolje prilagodila promjenama koje ih očekuju. Prikazu karakteristika sveučilišta kao "organizacije koja uči" prethodi iscrpan teorijski pregled fenomena sveučilišne organizacije, upravljanja i vođenja u visokom obrazovanju, kao i objašnjenje pojma organizacijske kulture sveučilišta. Prepoznata je važnost organizacijske kulture prilikom adaptacije sveučilišta aktualnim promjenama, prvenstveno zbog njezine sposobnosti modificiranja putem djelovanja pojedinaca i grupacija unutar sveučilita. U empirijskom se istraživanju u kojem je sudjelovalo 476 sveučilišnih nastavnika sa svih hrvatskih sveučilišta ispitivala postojeća organizacijska kultura hrvatskih sveučilišta kao rezultanta djelovanja prakse organizacije, upravljanja i vođenja. Pritom se zasebno promatrala percepcija aktualne prakse organizacije, upravljanja i vođenja na trima institucionalnim razinama: odsjeku, fakultetu i sveučilištu. Zasebno se razmatrala percepcija aktualne prakse različitih nezavisnih skupina sveučilišnih nastavnika (nastavnici podijeljeni u različite dobne skupine, različita akademska zvanja, s obzirom na to obnašaju li neku upravljačku funkciju ili ne te sudjeluju li u kolegijalnim upravljačkim tijelima ili ne). Na osnovi procjene postojeće organizacijske kulture hrvatskih sveučilišta, utvrđeno je kolika ona odražava karakteristike sveučilišta kao "organizacije koja uči" te koje promjene valja poduzeti kako bi hrvatska sveučilišta mogla napredovati prema ključnim tokovima aktualne akademske politike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009004

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Jasminka Ledić (mentor)

Avatar Url Vesna Kovač (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovač, Vesna
Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete, 2004., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka
Kovač, V. (2004) 'Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}, Vesna}, year = {2004}, pages = {302}, keywords = {upravljanje visoko\v{s}kolskim institucijama, organizacijska kultura sveu\v{c}ili\v{s}ta, organizacija koja u\v{c}i}, title = {Koncepcije upravljanja visoko\v{s}kolskim institucijama kao podr\v{s}ka uvo\djenju sustava osiguranja kvalitete}, keyword = {upravljanje visoko\v{s}kolskim institucijama, organizacijska kultura sveu\v{c}ili\v{s}ta, organizacija koja u\v{c}i}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}, Vesna}, year = {2004}, pages = {302}, keywords = {governance of higher education institutions, university organisation culture, learning organisation}, title = {Concepts of governing higher education institutions as a support for implementation of quality assurance system}, keyword = {governance of higher education institutions, university organisation culture, learning organisation}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font