Pregled bibliografske jedinice broj: 157628
Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete
Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete, 2004., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 157628 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepcije upravljanja visokoškolskim institucijama kao podrška uvođenju sustava osiguranja kvalitete
(Concepts of governing higher education institutions as a support for implementation of quality assurance system)
Autori
Kovač, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
19.03
Godina
2004
Stranica
302
Mentor
Ledić, Jasminka
Ključne riječi
upravljanje visokoškolskim institucijama; organizacijska kultura sveučilišta; organizacija koja uči
(governance of higher education institutions; university organisation culture; learning organisation)
Sažetak
Rad je inspiriran promjenama s kojima se hrvatska sveučilišta susreću u kontekstu procesa globalizacije odnosno nastojanja za ulaskom u Europski prostor visokoga obrazovanja. Jedan je od najvažnijih zahtjeva koji se postavljaju pred hrvatska sveučilišta u tom procesu uvođenje međunarodno priznatog i komparabilnog sustava osiguranja kvalitete u visokom obrazovanju. Pretpostavljajući važnost ispunjenja preduvjeta koji osiguravaju uspješnost uvođenja sustava osiguranja kvalitete kakav predlaže europska akademska zajednica, u ovom se radu ispituju koncepcije upravljanja hrvatskim sveučilištima kao nužan preduvjet uvođenju sustava osiguranja kvalitete. Analizirajući recentne teorijske i praktične spoznaje o adekvatnim koncepcijama upravljanja visokoškolskim institucijama zaključeno je da je sveučilište kao "organizacija koja uči" idealan model prema kojem valja težiti kako bi se hrvatska sveučilišta što bolje prilagodila promjenama koje ih očekuju. Prikazu karakteristika sveučilišta kao "organizacije koja uči" prethodi iscrpan teorijski pregled fenomena sveučilišne organizacije, upravljanja i vođenja u visokom obrazovanju, kao i objašnjenje pojma organizacijske kulture sveučilišta. Prepoznata je važnost organizacijske kulture prilikom adaptacije sveučilišta aktualnim promjenama, prvenstveno zbog njezine sposobnosti modificiranja putem djelovanja pojedinaca i grupacija unutar sveučilita. U empirijskom se istraživanju u kojem je sudjelovalo 476 sveučilišnih nastavnika sa svih hrvatskih sveučilišta ispitivala postojeća organizacijska kultura hrvatskih sveučilišta kao rezultanta djelovanja prakse organizacije, upravljanja i vođenja. Pritom se zasebno promatrala percepcija aktualne prakse organizacije, upravljanja i vođenja na trima institucionalnim razinama: odsjeku, fakultetu i sveučilištu. Zasebno se razmatrala percepcija aktualne prakse različitih nezavisnih skupina sveučilišnih nastavnika (nastavnici podijeljeni u različite dobne skupine, različita akademska zvanja, s obzirom na to obnašaju li neku upravljačku funkciju ili ne te sudjeluju li u kolegijalnim upravljačkim tijelima ili ne). Na osnovi procjene postojeće organizacijske kulture hrvatskih sveučilišta, utvrđeno je kolika ona odražava karakteristike sveučilišta kao "organizacije koja uči" te koje promjene valja poduzeti kako bi hrvatska sveučilišta mogla napredovati prema ključnim tokovima aktualne akademske politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija