Pregled bibliografske jedinice broj: 157515
Od dodane ekonomske vrijednosti tvrtke do menadžmenta i nagrađivanja za stvorenu ekonomsku vrijednost
Od dodane ekonomske vrijednosti tvrtke do menadžmenta i nagrađivanja za stvorenu ekonomsku vrijednost // Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, XV (2003), 1 i 2; 17-30 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 157515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od dodane ekonomske vrijednosti tvrtke do menadžmenta i nagrađivanja za stvorenu ekonomsku vrijednost
(From Economic Value of Company to management and Remuneration for the Created Economic Value)
Autori
Novak, Branko
Izvornik
Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku (0353-359X) XV
(2003), 1 i 2;
17-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Dodana tržišna vrijednost; ekonomska dobit; menadžment vrijednosti; nagrađivanje za ekonomsku vrijednost
(Market value-added; Economic profit; Value-based management; Economic value remuneration)
Sažetak
Promjene u upravljanju kompanijama dovele su u žižu interesa stvaranje vrijednosti za dioničare. Ovaj proces se iz SAD brzo širi u Evropu i izvjesno je da će u skoroj budućnosti utjecati na tvrtke u Hrvatskoj. Koncept dodane ekonomske vrijednosti i dodane tržišne vrijednosti polazi od kritike i slabosti računovodstvenih iskaza uspješnosti poslovanja tvrtki. Za iskaz dodane ekonomske vrijednosti, odnosno ekonomske dobiti, koja treba predstaviti stvarno povećanje vrijednosti za vlasnike, potrebne su brojne prilagodbe na računovodstvenim podacima. Te prilagodbe, ako su provedene konzistentno, daju neto operativnu dobit nakon poreza i visinu korištenog kapitala koje realnije odražavaju ekonomsku stvarnost tvrtke. Kada se tako iskazani kapital množi s prosječnim troškovima kapitala dobije se novčano izražen trošak kapitala. Ako je operativna dobit veća od troškova kapitala tvrtka stvara dodanu ekonomsku vrijednost za vlasnike. Članak daje i izračun dodane ekonomske vrijednosti i rezidualne dobiti za hrvatske tvrtke koja se prema računovodstvenim kriterijima smatraju uspješnim. Prema kriteriju dodane ekonomske vrijednosti one uništavaju vrijednost svojim vlasnicima. Mjerenje dodane vrijednosti samo je prvi korak u promjeni ponašanja u upravljanju vrijednošću. Ono što društva u sadašnjim okolnostima trebaju je menadžment dodane ekonomske vrijednosti kojim će se vrijednost stvarati za vlasnike, kupce ali i zaposlene. Uz to se vezuje i odgovarajući sustav nagrađivanja koji se ne zaustavlja samo na menadžmentu nego je usmjeren na sve zaposlenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociologica Abstracts
- Referativniyi Zhurnal
- CAB International
- Walingford United Kingdom