Pregled bibliografske jedinice broj: 155583
Dječji jezik između standarda i dijalekta
Dječji jezik između standarda i dijalekta // Jezik u društvenoj interakciji / Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : RIjeka, 2005. str. 275-285 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 155583 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji jezik između standarda i dijalekta
(Child language between Standard Language and Dialect)
Autori
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik u društvenoj interakciji
/ Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris - Zagreb : RIjeka, 2005, 275-285
Skup
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.05.2003. - 17.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječji jezik; standardni jezik; dijalekt; norma; opis dječjeg jezika
(child language; standard language; dialect; language development; norm; description)
Sažetak
Pred jezikoslovcima je još niz pitanja o vremenu (kada?) i načinu (kako?) usvajanja pojedinih sastavnica (što?) hrvatskoga jezika i njihovim obilježjima. Do odgovora možemo doći raščlambom korpusa dječjega jezika, nastalog snimanjem spontanoga dječjega govora ili provođenjem unaprijed osmišljenih ciljanih ispitivanja. U dječjem usvajanju jezika postoji nekoliko razvojnih stupnjeva, a krajnji je cilj jezičnoga razvoja postići jezičnu kompetenciju odrasloga izvornoga govornika. Prema tome, da bismo opisali građu, odnosno utvrdili obilježja dječjega jezika, potrebno je taj (polazni) idiom usporediti s ciljanim idiomom -jezikom odraslih govornika. Ovladavanje standardnim jezikom najviši je stupanj jezične kompetencije svakoga izvornoga govornika jer se njime mogu ispuniti sve komunikacijske potrebe i jedini je idiom podložan svjesnu normiranju, a time i određivanju otklona od norme. Stoga dječji jezik uspoređujemo s hrvatskim standardnim jezikom. No, je li to jedino, pravo i najbolje rješenje? Problem odnosa dječjega jezika i hrvatskoga standardnoga jezika kao polaznoga i ciljanoga idioma pojavio se u nizu psiholingvističkih istraživanja hrvatskoga jezika. U ovome ćemo radu na primjerima iz zapisa dječjega spontanoga govora pokušati osvijetliti ovaj problem i ponuditi smjernice za njegovo rješavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb