Pregled bibliografske jedinice broj: 153866
Dimenzije roditeljstva u relaciji sa samoreguliranim učenjem i samopoštovanjem učenika
Dimenzije roditeljstva u relaciji sa samoreguliranim učenjem i samopoštovanjem učenika // XIV. dani psihologije u Zadru, 26.-29. svibanj 2004. = 14th Psychology Days in Zadar, 26-29 May 2004 : međunarodni znanstveno-stručni skup : [sažeci radova] / Čubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar, 2004. (ostalo, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 153866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dimenzije roditeljstva u relaciji sa samoreguliranim učenjem i samopoštovanjem učenika
(Dimensions of paremthood in relation to childrens' selfregulated learning and selfesteem)
Autori
Sorić, Izabela ; Raffaelli, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIV. dani psihologije u Zadru, 26.-29. svibanj 2004. = 14th Psychology Days in Zadar, 26-29 May 2004 : međunarodni znanstveno-stručni skup : [sažeci radova]
/ Čubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan - Zadar, 2004
Skup
XIV. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dimenzije roditeljstva; samoregulirano učenje; samopoštovanje
(Dimensions of parenthood; selfregulated learning; selfesteem)
Sažetak
Prema teoriji samodeterminacije (Deci i Rayan, 1996) postoje različiti tipovi regulacije motivacije koji se, ovisno o tome koliko su internalizirani, mogu smjestiti duž kontinuuma između samodeterminiranog (intrinzičnog) i kontroliranog (ekstrinzičnog) tipa motivacije. Pri tome se razlikuju četiri tipa ekstrinzične motivacije: eksternalna regulacija, introjecirana regulacija, identificirana regulacija i integrirana regulacija. Istraživanja su pokazala da su upravo integrirana regulacija i intrinzična motivacija povezane s većim kognitivnim angažmanom i boljim školskim postignućem. U školi, međutim postoje ekstrinzične strukture kontrole i nagrade koje možda ne zadovoljavaju djetetovu potrebu za samodeterminacijom, ali pomažu u oblikovanju "dobrog ponašanja" i poželjnog socijalnog funkcioniranja. Ponekad ovi ekstrinzični motivatori mogu biti internalizirani i postati dio procesa samoregulacije učenja (Pintrich i Schunk, 1996). Višestruko je empirijski dokazano da vjerovanja, stavovi i očekivanja roditelja imaju značajan utjecaj na stavove, očekivanja i školsko postignuće njihove djece. Na primjer, djeca autoritarnih roditelja doživljavaju sebe manje kompetentnim, manje samodeterminiranim (manje autonomnim u svom ponašanju općenito, pa i u učenju), te da je stoga vjerojatno i njihova motivacija za učenje bliža eksternalnoj regulaciji ili introjeciranoj regulaciji. Istraživanje s ciljem provjere ove pretpostavke provedeno je na uzorku 127 učenika sedmog razreda osnovne škole u Zadru. Pokazalo se da su određene dimenzije roditeljstva bile prediktivne za određene tipove regulacije motivacije u školi ( npr. emocionalnost majke za introjeciranu regulaciju), i nadalje, neki od tipova regulacije motivacije zajedno sa samopoštovanjem bili su prediktivni za školsko postignuće učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo
POVEZANOST RADA