Pregled bibliografske jedinice broj: 153285
Djelovanje na kvalitetu suradnje s roditeljima djece usporenog govornog razvoja
Djelovanje na kvalitetu suradnje s roditeljima djece usporenog govornog razvoja // SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema, 9 (2004), 1; 35-43 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 153285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djelovanje na kvalitetu suradnje s roditeljima djece usporenog govornog razvoja
(Impact on Quality of Cooperation with Parents of Children with Reduced Speech Development)
Autori
Jug, Silva
Izvornik
SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema (0353-2704) 9
(2004), 1;
35-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
usporeni govorni razvoj ; djeca
(Reduced Speech Development ; Children)
Sažetak
Ovaj je rad zamišljen kao prilog metodici rada s roditeljima djece s poteškoćama u razvoju, čija je početna dijagnoza u našoj ustanovi - usporen razvoj govora. Koncipiran je na temelju opažanja i razgovora sa preko 100 roditelja djece uključenih u Program opće i govorne stimulacije za rad kod kuće. Područje rada s roditeljima prilično je zanemareno, unatoč činjenici da je utjecaj roditelja na razvoj djeteta neprocjenjivo važan, osobito kad je riječ o populaciji djece čiji razvojni status kasni u odnosu na dob. U okviru zdravstvenih ustanova gdje se terapija provodi programom vježbi, tom je području potrebno dati znatno veći značaj od postojećeg, u svim segmentima obuhvata. To znači od cjelokupne dijagnostike, dakle prvih kontakata i dojmova koji utječu na roditelje, pa tijekom trajanja rehabilitacije. U tom je procesu važno razvijati senzibilitet za roditeljska proživljavanja i graditi što kvalitetniju suradnju s njima u optimalnoj mjeri taktičnosti i razumijevanja. Naš je cilj pridobiti koliko je moguće više roditelja da sebi osvijeste važnost vlastite uloge u terapiji, što pretpostavlja građenje potpunog obostranog povjerenja. Suradnja će biti onoliko dobra koliko roditelj pokaže spremnost da operativno uči od terapeuta, ali i o terapeutovoj vještini procjene roditeljskih potencijala kako bi iz njih izvukao maksimum. Pri građenju tog međuodnosa, terapeutu će glavni saveznici biti njegova prilagodljivost i poštivanje raznolikih životnih okolnosti obitelji u kojima se pojedino dijete razvija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti