Pregled bibliografske jedinice broj: 153094
Menadžerska elita i neke dimenzije socioekonomske kulture u Hrvatskoj
Menadžerska elita i neke dimenzije socioekonomske kulture u Hrvatskoj // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 13 (2004), 1-2; 73-96 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 153094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžerska elita i neke dimenzije socioekonomske kulture u Hrvatskoj
(Managerial Elite and Some Dimensions of the Socioeconomic Culture in Croatia)
Autori
Čengić, Drago ; Čolić, Snježana ; Topolčić, Davor
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 13
(2004), 1-2;
73-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
menadžerska elita; socioekonomska kultura
(managerial elite; socioeconomic culture)
Sažetak
U radu se nastoje identificirati oblici "susreta" i sukoba različitih socioekonomskih kultura "Zapada" i "Istoka" na jednom specifičnom području - hrvatskim poduzećima (kompanijama) u većinskom inozemnom vlasništvu Kvalitativna analiza prikupljenih podataka sugerira da se ti susreti događaju bez velikih kulturnih šokova, ali uz određene napetosti i nerazumijevanja svojstvena procesu kulturne promjene. Kao ključni akteri procesa međusobnoga prožimanja socioekonomskih kultura u poduzećima identificirani su strani i domaći vlasnici poduzeća te strani i domaći menadžeri. Strani menadžeri u poduzeća donose stilove upravljanja i rukovođenja koji proizlaze iz organizacijskoga modela poduzetničkoga kapitalizma te promiču kontraktualnu kulturu i kulturu učinka. Dok su njihova iskustva s poslovnim akterima različita, ovisno o privrednom sektoru u kojem djeluju, s domaćim menadžerima dijele gledište o neučinkovitosti državne uprave. Zahtjevi stranih menadžera prema domaćem menadžmentu proizlaze iz poželjne uloge hrvatskih menadžera u okviru organizacijskoga modela poduzetničkoga kapitalizma. No širenje toga organizacijskog modela kao izvorišta nove regulacije temeljnih vrijednosti poduzeća ovisi i o drugim organizacijskim i okolinskim akterima. Tek će budućnost pokazati u kojoj će mjeri taj model biti šire prihvaćen i izvan kruga poduzeća u većinskom stranom vlasništvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Research Alert