Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 152993

Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja


Šimić, Slavica; Sorić, Izabela
Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja // Suvremena psihologija, 7 (2004), 1; 109-128 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 152993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja
(Personality factors and teacher attitude in relation to their evaluation methods)

Autori
Šimić, Slavica ; Sorić, Izabela

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 7 (2004), 1; 109-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
osobine ličnosti ; stavovi nastavnika ; način ocjenjivanja
(personality factors ; teacher attitudes ; evaluation methods)

Sažetak
Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja Školsko ispitivanje učeničkih znanja u psihologijskom smislu jest postupak u kojem se pitanjima (podražajima) upućenim subjektu (učeniku) izazivaju reakcije znanja (odgovori). Pri ocjenjivanju prosuđuje se vrijednost učenikovih odgovora jedinicama ljestvice školskih ocjena i tako posredno mjere njegova znanja (Grgin, 1994). Međutim, u situaciji mjerenja učeničkih znanja djeluje i niz faktora koji uvjetuju nedovoljnu objektivnost ocjenjivanja znanja. Jedan od faktora koji utječe na lošu metrijsku vrijednost ocjena, a koji ovisi o nastavniku kao mjernom instrumentu jest nastavnička osobna jednadžba koja se očituje u tendenciji neopravdanog spuštanja ili podizanja kriterija procjenjivanja. Vrlo se malo istraživanja bavilo osobnom jednadžbom nastavnika, i upravo zbog toga činilo se zanimljivim ispitati odnos nastavničke osobne jednadžbe i osobina ličnosti nastavnika. Pretpostavili smo da bi pri tome ulogu posrednika mogli imati stavovi, osjećaji i očekivanja koja nastavnici imaju prilikom ocjenjivanja školskog znanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 76 predmetnih nastavnika zadarskih osnovnih škola. Nastavnici su popunili slijedeće upitnike: Goldbergov upitnik za mjerenje petfaktorskog modela ličnosti (adaptirana skraćena verzija skale od 50 čestica) (Goldberg, 1999), Skalu eksternalnog lokusa kontrole (Bezinović, 1988), Skalu samoaktualizacije (Šimić, 2000), te Skalu nastavničkih stavova, osjećaja i očekivanja pri procjenjivanju znanja (Sorić i Šimić, u tisku). Rezultati su pokazali različite složaje prediktorskih varijabli (spol, dob, staž, dimenzije samoaktualizacije, ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, emocionalna stabilnost, intelekt i lokus kontrole) za Negativan stav prema znanju (podcjenjivanje), Pozitivan stav prema znanju (precjenjivanje) i Pozitivan stav prema ocjenjivanju, kao i za Nesigurnost u ocjenjivanju, Visok kriterij u ocjenjivanju i Pozitivne osjećaje pri ocjenjivanju. Dakle, čini se da se stavovi nastavnika prema znanju i ocjenjivanju, kao i osjećaji koje pri tome doživljavaju mogu u određenoj mjeri objasniti osobinama ličnosti. Kako se upravo s obzirom na svoje stavove razlikuju blagi, umjereni i strogi nastavnici, moglo bi se reći da osobine ličnosti posredno, preko stavova, djeluju na način na koji nastavnici ocjenjuju znanje svojih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070015

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šimić, Slavica; Sorić, Izabela
Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja // Suvremena psihologija, 7 (2004), 1; 109-128 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Šimić, S. & Sorić, I. (2004) Osobine ličnosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim načinom ocjenjivanja. Suvremena psihologija, 7 (1), 109-128.
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c}, Slavica and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2004}, pages = {109-128}, keywords = {osobine li\v{c}nosti, stavovi nastavnika, na\v{c}in ocjenjivanja}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Osobine li\v{c}nosti i stavovi nastavnika u relaciji s njihovim na\v{c}inom ocjenjivanja}, keyword = {osobine li\v{c}nosti, stavovi nastavnika, na\v{c}in ocjenjivanja} }
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c}, Slavica and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2004}, pages = {109-128}, keywords = {personality factors, teacher attitudes, evaluation methods}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Personality factors and teacher attitude in relation to their evaluation methods}, keyword = {personality factors, teacher attitudes, evaluation methods} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Linguistics and Language Behavior Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font