Pregled bibliografske jedinice broj: 152912
Povećanje kvalitete i produktivnosti u hrvatskoj hotelskoj industriji - uvjet za povećanje konkurentnosti na svjetskom turističkom tržištu
Povećanje kvalitete i produktivnosti u hrvatskoj hotelskoj industriji - uvjet za povećanje konkurentnosti na svjetskom turističkom tržištu // Kvaliteta i konkurentnost / Bačun, Dubravka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2004. str. 15-15 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 152912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povećanje kvalitete i produktivnosti u hrvatskoj hotelskoj industriji - uvjet za povećanje konkurentnosti na svjetskom turističkom tržištu
(Increasing of Quality and Productivity in Croatian Hotel Industry)
Autori
Avelini Holjevac, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Kvaliteta i konkurentnost
/ Bačun, Dubravka - Zagreb : Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2004, 15-15
Skup
5. hrvatska konferencija o kvaliteti
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 17.05.2004. - 18.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kvaliteta; standardi; TQM; produktivnost rada; konkurentnost; hotelska industrija
(quality; standards; TQM; productivity; competitiveness; hotel industry)
Sažetak
Sadašnji nivo kvalitete većine hrvatskih proizvoda i usluga i produktivnost rada ne zadovoljavaju svjetske i europske standarde. Izlaz iz gospodarske krize moguć je samo podizanjem kvalitete i produktivnosti rada i konkurentnosti. To potvrđuju teorija i praksa Upravljanja potpunom kvalitetom (TQM). Mjere za ostvarenje tog cilja leže u aktivnostima menadžmenta kojima se utječe na sve faktore za podizanje kvalitete i produktivnosti rada. Posebno se ističu standardi rada i standardi kvalitete proizvoda i usluga. Rad je fokusiran na kvalitetu hotelskih usluga i produktivnost rada u hotelskoj industriji. U uvodnom dijelu se iznosi suvremena teorijska podloga TQM i modela za mjerenje i ocjenjivanje poslovne izvrsnosti fokusirano na područje kvalitete i produktivnosti. Posebno je obrađena Demingova teorija kvalitete i produktivnosti rada navedena u njegovoj najpoznatijoj knjizi "Out of the Crisis". Iznose se i obrađuju rezultati istraživanja kvalitete i produktivnosti rada u hrvatskoj hotelskoj industriji. Daje se pregled suvremenih modela mjerenja i ocjenjivanja poslovne izvrsnosti (EFQM Excellence Model i Balanced Scorecard) i posebno standardnih međunarodnih mjerila i pokazatelja produktivnosti rada, specifičnih za hotelsku industriju, na primjerima najuspješnijih europskih turističkih zemalja (Francuske i Austrije). Na kraju se iznose konkretne poticajne mjere i alati menadžmenta pomoću kojih je moguće povećati kvalitetu hotelskih usluga i produktivnost rada i time povećati konkurentnost hrvatskog turizma na svjetskom turističkom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0116001
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Ivanka Avelini-Holjevac
(autor)