Pregled bibliografske jedinice broj: 151834
Državna matura u Hrvatskoj: Prijedlog nacionalnog pristupa
Državna matura u Hrvatskoj: Prijedlog nacionalnog pristupa, 2004. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 151834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Državna matura u Hrvatskoj: Prijedlog nacionalnog pristupa
(Secondary School Final Exam: Proposal for National Approach)
Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
Izvornik
Državna matura u Hrvatskoj: Prijedlog nacionalnog pristupa
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2004
Ključne riječi
državna matura; vanjsko vrednovanje u obrazovanju; školska postignuća učenika; kvaliteta obrazovanja
(secondary school final exam; educational assessment and evaluation; academic achievement; quality of education)
Sažetak
Uvođenjem državne mature u hrvatsko školstvo nastoji se ostvariti niz strateških ciljeva kojima bi se značajno pospješila unutrašnja transformacija sustava i trajno unaprjeđivala njegova kvaliteta. Predloženi Nacionalni pristup razvijen je na osnovi rezultata sustavnih analiza, uspoređivanja završnih ispita srednjoškolskog obrazovanja u Europi i u svijetu, konzultacija sa stranim ekspertima, rasprava u većem broju škola, na aktivima ravnatelja te u visokoškolskim institucijama. Uvažavanjem svih ideja i prijedloga, razvijen je pristup koji može snažno unaprijediti kvalitetu učenja i poučavanja, promicati bolji sustav vrednovanja rada i postignuća učenika, unaprijediti odnose između nastavnika i učenika, poboljšati zadovoljstvo školom i podizati motivaciju za rad i učenje kod svih sudionika obrazovnog procesa. Po ovom prijedlogu državna će se matura kao službeni završni ispit u četverogodišnjim srednjim školama uvesti 2008. godine. Prethodit će joj ciljana priprema i prilagodba novom pristupu svih sudionika i korisnika sustava obrazovanja. Tijekom 2005., 2006., i 2007. godine razvijat ce se ispitni instrumentarij za maturu, koji će se sustavno primjenjivati u školama. Škole ce dobivati povratne informacije o vlastitoj uspješnosti, što će pomoći upoznavanju novog pristupa, otklanjanju eventualnih slabosti i kvalitetnoj pripremi učenika za ispite. Istovremeno će se provoditi i samovrednovanje škola koje može značajno pomoći unaprjeđivanju kvalitete njihova rada. Da bi se ovaj pristup mogao ostvariti nužno je potrebna (1) suglasnost akademske zajednice, (2) odlučnost kreatora obrazovne politike, (3) osiguravanje sredstava za izgradnju potrebne infrastrukure (Nacionalni ispitni centar) i za podržavanje kontinuiranog rada na razvoju ispitnog instrumentarija te (4) razvoj novih kadrova koji će ekspertno i savjesno raditi u ovom području unaprjeđivanja kvalitete obrazovanja u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija