Pregled bibliografske jedinice broj: 151307
Odnos samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osnovnoškolske dobi
Odnos samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osnovnoškolske dobi, 2004., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 151307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osnovnoškolske dobi
(Relationship between self-efficacy, aggressivenes and family interactions in early adolescence)
Autori
Kramar, Valerija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
01.06
Godina
2004
Stranica
53
Mentor
Vulić-Prtorić, Anita
Ključne riječi
samoefikasnost; agresivnost; obiteljske interakcije; djeca
(self-efficacy; aggressivenes; family interactions; children)
Sažetak
Cilj ovog ispitivanja je bio utvrditi kakvi su međusobni odnosi samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osovnoškolske dobi, uz osvrt na eventualne spolne razlike. U istraživanju je sudjelovalo 127 učenika sedmog razreda osnovne škole, 72 dječaka i 55 djevojčica. Ispitanici su ispunjavali Upitnik samoefikasnosti za djecu (Muris, 2001) koji ispituje tri domene samoefikasnosti: socijalnu, akademsku i emocionalnu samoefikasnost ; zatim Skalu agresivnosti (Keresteš, 1999) te Skalu percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004). Dobiveni rezultati pokazuju više izraženu agresivnost kod dječaka nego kod djevojčica, te veće percipiranje kontrole od strane oca kod dječaka. Između samoefikasnosti i agresivnosti nije utvrđena značajna povezanost. Slijedeći odnosi između različitih domena samoefikasnosti i obiteljskih interakcija su utvrđeni u ovom istraživanju: djeca koja imaju viši rezultat na subskali socijalne samoefikasnosti percipiraju više prihvaćanja i podrške od strane oca i majke. Djeca koja imaju više rezultate na subskali akademske samoefikasnosti percipiraju više podrške od majke, a s druge strane, djeca koja imaju niži rezultat na subskali akademske samoefikasnosti percipiraju više kontrole od strane majke, u smislu kritiziranja i kažnjavanja. Djeca koja imaju više rezultate na subskali emocionalne samoefikasnosti peripiraju i više podrške od strane oca i majke, za razliku od djece s nižim rezultatima na ovoj subskali koja percipiraju manje prihvaćanja i podrške od oca i majke, te većeg kontroliranja ponašanja i kretanja od strane oca i majke .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA