Pregled bibliografske jedinice broj: 150988
Sustav upravljanja kvalitetom turističke destinacije (Case Study - Pula)
Sustav upravljanja kvalitetom turističke destinacije (Case Study - Pula), 2004., magistarski rad, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija
CROSBI ID: 150988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav upravljanja kvalitetom turističke destinacije (Case Study - Pula)
(Tourist Destination Quality Management System (Case Study - Pula))
Autori
Šugar, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment
Mjesto
Opatija
Datum
15.06
Godina
2004
Stranica
161
Mentor
Avelini-Holjevac, Ivanka
Neposredni voditelj
Cetinski, Vinka
Ključne riječi
upravljanje kvalitetom; turistička destinacija; sinergija; javni i privatni sektor; benchmarking; dijamant konkurentnosti
(quality management; tourist destination; synergy; public and private sector; benchmarking; competitive diamond)
Sažetak
Suvremeni turistički proizvod čine atrakcije, od onih prirodnih do ljudskom rukom stvornih. Atrakcije su dio određene destinacije, mjesta, grada, regije, čak kontinenta. Destinacija je cjelina čijim je razvojem i atrakcijskom resursnom osnovom potrebno upravljati na kvalitetan način. Kvalitetno se upravljanje turističkom destinacijom temelji na sinergiji, odnosno suradnji svih zainteresiranih, u javnom i privatnom sektoru. Bez atrakcija nema turizma, odnosno turističke destinacije, bez upravljanja kvalitom, točnije kvalitetnim razvojem, turistička je destinacija prepuštena nasumičnoj, kaotičnoj izgradnji, maksimalnom iskorištavnju resursa, ukratko prijetnji da u budućnosti izgubi sve atribute atraktivnosti. Postoji li u javnom i privatnom sektoru Pule sinergija, zajednička vizija razvoja grada kao kvalitetne turističke destinacije? Sukus je to pitanja postavljenih u anketnome upitniku upućenome predstavnicima svih segmenata života grada Pule, gradske i županijske uprave, gospodarstva – od industrije i obrtništva do turizma, obrazovnih i kulturnih institucija, zdravstva, komunalnih i socijalnih službi, policije i pravosuđa, transporta i medija, te udruga građana. Odaslano je 150 upitnika, odgovorilo je 32% ispitanika. Relativno slab odaziv upućuje na zaključak o inertnosti većine građana Pule, kada je u pitanju osobni angažman u kreiranju vlastite budućnosti. Odgovori uglavnom potvrđuju hipotezu rada o nepostojanju sinergije i potrebi za zajedništvom, te o želji ispitanika da se Pula doista razvije u kvalitetnu turističku destinaciju s 4 zvjezdice. Također se većina slaže kako je jedini prihvatljiv put predložen u scenariju restrukturiranja i repozicioniranja, odnosno održiva razvoja. Sustav upravljanja kvalitetom Pule kao turističke destinacije, predložen u ovome radu, trebao bi se temeljiti na kvalitetnoj bazi podataka, dostupnoj umreženim korisnicima, odnosno svima zainteresiranima, podjednako u javnom i privatnom sektoru. Umreženi korisnici činili bi Destinacijsku upravljačku mrežu (DUM), odnosno dijamant konkurentnosti Pule, pilot-projekt čiji bi uspjeh mogao postati parametrom i standardom i za druge, slične destinacije. On-line informacije, od onih statističkih do onih vezanih uz turističku ponudu, proizvode i atrakcije destinacije, činile bi know-how Pule. Znanje, informacije i ljudski kapital temelj su upravljanja kvalitetom i okosnice dijamanta konkurentnosti pulske Destinacijske upravljačke mreže.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija