Pregled bibliografske jedinice broj: 150065
Komunikacija i socijalizacija predškolske djece kroz igru
Komunikacija i socijalizacija predškolske djece kroz igru // Dobra edukacijsko-rehabilitacijska praksa za 21. stoljeće / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske, 2004. str. 149-163 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 150065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija i socijalizacija predškolske djece kroz igru
(Communication and socialization in chidren of preschool age through play)
Autori
Jakubin, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dobra edukacijsko-rehabilitacijska praksa za 21. stoljeće
/ Đurek, Vesna - Zagreb : Savez društava defektologa Hrvatske, 2004, 149-163
ISBN
953-96760-4-5
Skup
Dobra edukacijsko-rehabilitacijska praksa za 21. stoljeće
Mjesto i datum
Trakošćan, Hrvatska, 14.04.2004. - 16.04.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
igra ; kompleksna govorna rehabilitacija ; govorna integracija ; socijalizacija ; komunikacija
(play ; complex speech rehabilitation ; speech integration ; socialization ; communication)
Sažetak
Igra je socijalna kategorija koja podrazumijeva komunikaciju, verbalnu i neverbalnu. Elementarni oblici mišljenja djeteta predškolske dobi usko su povezani s njegovom igrom: dijete mora razumjeti situaciju u kojoj se nalazi, imati pozitivno iskustvo, ono doživaljava situacije iz neposredne okoline i, svojstveno svojim psihofizičkim sposobnostima, pretače ih u igru. Kod djece s nedovoljno razvijenim govorom nema spontane igre iako bi se to po kronološkoj dobi očekivalo. Nedovoljno razvijen govor je sindrom koji se kompleksno javlja i u drugim područjima ponašanja. Uz poteškoće razumijevanja i govorne ekspresije tj. područja govora i jezika često je smanjena pažnja i koncentracija, socijalna kompetencija, kasni neurološki razvoj pa su djeca nezrelija u ponašanju te se obično igraju u blizini druge djece, ali ne i s njima. Stoga smo istraživali govornu komunikaciju u igri djece, posebno na koji način odrasli, terapeuti i odgojitelji komuniciraju s djecom i kako se igraju djeca s govornim smetnjama. Tijekom rehabilitacije i rada s djecom te se poteškoće prevladavaju, ali je trajanje igre uvijek znatno kraće nego u integriranim skupinama. Uspoređujući djecu s poteškoćama i djecu bez poteškoća u govornom razvoju došli smo do spoznaje da komunikacija djece s odraslima i vršnjacima ima značajnu ulogu u području proksimalnog razvoja kao što je već ustvrdio Vigotski, a potencirano je ako su djeca različitih sposobnosti. Nužno je uključivati djecu sa zaostacima u govornom razvoju u govorno-jezični kontekst koji je bogatiji, složeniji i obiluje prirodnim socijalnim interakcijama. Pojava i trajanje igre u korelaciji je s porastom koncentracije, samostalnosti u komunikaciji i sazrijevanja u govornom razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija