Pregled bibliografske jedinice broj: 149635
Feeder servis u funkciji revitalizacije kontejnerskog prometa u jadranskim lukama
Feeder servis u funkciji revitalizacije kontejnerskog prometa u jadranskim lukama // Suvremeni promet / Rotim, Franko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko znanstveno društvo za promet, 2004. str. 56-60 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 149635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feeder servis u funkciji revitalizacije kontejnerskog prometa u jadranskim lukama
(Feeder Service with the Purpose of Promoting Container Transport Revitalization in Adriatic Ports)
Autori
Rudić, Dušan ; Hlača, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni promet
/ Rotim, Franko - Zagreb : Hrvatsko znanstveno društvo za promet, 2004, 56-60
Skup
3rd European Transport Congress - Transport Linking of the European North and South
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.04.2004. - 23.04.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kontejneri; feeder; promet; organizacija; konkurentnost
(containers; feeder; transport; organization; competitiveness)
Sažetak
Svjetski prisutni trend globalizacije zahvatio je i brodarsku djelatnost. U svijetu danas postoji desetak jakih brodarskih tvrtki (tzv. megabrodara), koje djeluju samostalno ili su medusobno povezane u pokrivanju odredenog tržišta. Da bi se zadovoljio krajnji korisnik, brodarske tvrtke organiziraju postojanje jake feeder mreže s ciljem pokrivanja tržišta. Moguće je da feeder servis pokrene operator terminala ili lučka uprava, a to se najčešće ogleda u subvenciji praznoga brodskog prostora feeder brodova (nekad 100 do 300 TEUa, danas 500 do 1000 pa i do 1500 TEU-a). Svojevremeno pokrenuti feeder servis Rijeka/Ploče - Gioa Tauro/Malta od strane Lošinjske plovidbe, a pod organizacijom Lučke uprave Rijeka kroz subvenciju Ministarstva pomorstva, prometa i veza RH 1999. godine, početak je procesa revitalizacije kontejnerskog prometa u Republici Hrvatskoj. Servis je pokazao postojanost i točnost, te privukao mnogo korisnika. Uz logističku podršku 22 hrvatske tvrtke kroz konkurentne cijene i kvalitetu usluga na prometnom pravcu te povećanjem obalnoga kapaciteta za 3 puta kontejnerski terminal u riječkoj luci privukao je i dva komercijalna tjedna feeder servisa (CMA-CGM i UFS) pa i spektakularna dva tjedna ticanja tzv. brodova Matica (ZIM i Lloyd Triestino). Kao logistička podrška Hrvatske željeznice su pokrenule direktni kontejnerski blok - vlak na relaciji Rijeka - Budimpešta. Kontejnerski promet feederima biljezi fast godišnje za oko 60 %, a pojavom i ostalih brodara riječki kontejnerski terminal je povećao kontejnerski promet sa 6.000 TEU-a 1999. godine na 30.000 TEU-a 2003. godine
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija