Pregled bibliografske jedinice broj: 148884
Utjecaj razmaka sadnje na profitabilnost proizvodnje dinja
Utjecaj razmaka sadnje na profitabilnost proizvodnje dinja // XXXIX. znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem : priopćenja = XXXIX Croatian Symposium on Agriculture with International Participation : proceedings / Žimbrek, Tito (ur.).
Opatija: Hrvatsko agronomsko društvo, 2004. str. 75-78 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 148884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj razmaka sadnje na profitabilnost proizvodnje dinja
(Influence of planting interspace on melom production profitability)
Autori
Oplanić, Milan ; Ban, Dean ; Ilak Peršurić, Anita Silvana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XXXIX. znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem : priopćenja = XXXIX Croatian Symposium on Agriculture with International Participation : proceedings
/ Žimbrek, Tito - Opatija : Hrvatsko agronomsko društvo, 2004, 75-78
ISBN
953-6135-40-X
Skup
Znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem (39 ; 2004)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.02.2004. - 20.02.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profitabilnost; proizvodnja; dinja; razmak sadnje
(profitability; production; melon; plating interspace)
Sažetak
Ekonomska analize proizvodnje rajčice i salate u tri sustava gospodarenja ukazuju da se najlošiji financijski rezultati postižu u ekološkom sustavu proizvodnje. Ostvarena dvostruko niža dobit u proizvodnji salate, odnosno gubitak u proizvodnji rajčice, u ekološkom sustavu proizvodnje posljedica je dvaju faktora: nižeg tržnog prinosa i iste prodajne cijene za proizvode proizvedene u svakom od tri sustava. Postizanje nižih prinosa u ekološkom sustavu je razumljivo i očekivano, te je stoga glavni razlog lošeg financijskog rezultata niska prodajna cijena za ekološke proizvode koja ni na koji način ne vrjednuje njihove kvalitativne prednosti. Stoga je osnovni preduvjet ekonomsko-financijske uspješnosti ekološke proizvodnje njihova adekvatna tržišna valorizacija za koju je preduvjet odgovarajuća marketinška obrada i priprema ovih proizvoda za tržište.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za poljoprivredu i turizam, Poreč