Pregled bibliografske jedinice broj: 148849
Jezik udžbenika i jezik djeteta : razumiju li se oni?
Jezik udžbenika i jezik djeteta : razumiju li se oni? // Dijete, odgojitelj i učitelj / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2004. str. 93-101 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 148849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezik udžbenika i jezik djeteta : razumiju li se oni?
(The languge of Textbooks and language of child : do they undrstand each other)
Autori
Kovačević, Melita ; Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dijete, odgojitelj i učitelj
/ Bacalja, Robert - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2004, 93-101
Skup
Dijete, odgojitelj i učitelj
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.05.2004. - 22.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
udžbenici; jezik; dijete
(textbooks; language; child)
Sažetak
Često smo u posljednje vrijeme svjedoci rasprava o jeziku udžbenika i njegovoj prilagođenosti djetetovim kognitivnim, jezičnim i komunikacijskim sposobnostima. Činjenica je da su se u hrvatskome obrazovnome sustavu jezikom načelno bavili kroatisti, a jeziku se poglavito poklanjala pozornost kao predmetu kojim su djeca trebala ovladati svojim materinskim jezikom. Vrlo se malo činilo glede usklađivanja znanja različitih područja i struka i zanemarivala se ovisnost djetetova uspjeha u drugim predmetima ovisno o njegovim jezičnim sposobnostima. Na nekim primjerima jezičnih analiza udžbenika koji se rabe u nižim razredima, spoznajama koje su nam na raspolaganju o ranome usvajanju hrvatskoga, osvrtom na postojeće nastavne programe i općim spoznajama o jezičnome i kognitivnome razvoju nastojat ćemo dati prilog obrazovnoj lingvistici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija