Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 148127

Postupci analize podataka u izgradnji profila korisnika usluga


Ujević, Filip
Postupci analize podataka u izgradnji profila korisnika usluga, 2004., magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 148127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Postupci analize podataka u izgradnji profila korisnika usluga
(Data mining techniques in constructing customer profiles)

Autori
Ujević, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
08.04

Godina
2004

Stranica
137

Mentor
Bogunović, Nikola

Neposredni voditelj
Bogunović, Nikola

Ključne riječi
inteligentna analiza podataka; otkrivanje znanja; strojno učenje; profili korisnika usluga; stvarni poslovni problemi; tehnike modeliranja; neizvjesnost
(data mining; knowledge discovery; machine learning; customer profiles; real-world business problems; modeling techniques; uncertainty)

Sažetak
Suvremene računalne i telekomunikacijske tehnologije omogućile su jednostavno prikupljanje i jeftinu pohranu ogromnih količina podataka. U poslovnom svijetu prikupljeni podaci su uglavnom transakcijskog oblika, a najveći dio nastaje bilježenjem interakcija s korisnicima usluga. Pravi potencijal tako izgrađenih baza podataka nije u sirovim transakcijskim podacima, već u implicitnim pravilnostima koje su u njima skrivene. U današnjem svijetu globalne konkurencije veliku ulogu u stjecanju i održavanju tržišnog udjela ima upravo pronalaženje, razumijevanje i iskorištavanje pravilnosti u obilježjima i ponašanju korisnika usluga. Postupci inteligentne analize podataka omogućuju strojno pronalaženje implicitnih pravilnosti i odnosa koji postoje skriveni u velikim bazama podataka. U ovom radu izložene su osnovne postavke i ideje na kojima se zasnivaju postupci inteligentne analize podataka, opisani su temeljni problemi u njihovoj primjeni, kao i načini rješavanja tih problema. Prikazane su najpopularnije tehnike svake od faza procesa inteligentne analize podataka, te su naznačena njihova svojstva i međusobne razlike. Posebice, rad istražuje adekvatnost, efikasnost i uspješnost primjene opisanih postupaka inteligentne analize podataka na stvarne probleme iz poslovnog svijeta. Analiziraju se konkretni podaci na tipičnom problemu profiliranja korisnika iz domene osiguravajućih društava. Provedena razmatranja rezultirala su specifičnom kombinacijom tehnika probabilističkog i deskriptivnog modeliranja, koja je prvenstveno namijenjena problemima s izraženim nedeterminističkim obilježjima. Na tim osnovama je izgrađen i programski produkt koji implementira postupke analize podataka u kontekstu promatranih problema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
0098023

Ustanove:
Institut "Ruđer Bošković", Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikola Bogunović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ujević, Filip
Postupci analize podataka u izgradnji profila korisnika usluga, 2004., magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Ujević, F. (2004) 'Postupci analize podataka u izgradnji profila korisnika usluga', magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ujevi\'{c}, Filip}, year = {2004}, pages = {137}, keywords = {inteligentna analiza podataka, otkrivanje znanja, strojno u\v{c}enje, profili korisnika usluga, stvarni poslovni problemi, tehnike modeliranja, neizvjesnost}, title = {Postupci analize podataka u izgradnji profila korisnika usluga}, keyword = {inteligentna analiza podataka, otkrivanje znanja, strojno u\v{c}enje, profili korisnika usluga, stvarni poslovni problemi, tehnike modeliranja, neizvjesnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ujevi\'{c}, Filip}, year = {2004}, pages = {137}, keywords = {data mining, knowledge discovery, machine learning, customer profiles, real-world business problems, modeling techniques, uncertainty}, title = {Data mining techniques in constructing customer profiles}, keyword = {data mining, knowledge discovery, machine learning, customer profiles, real-world business problems, modeling techniques, uncertainty}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font