Pregled bibliografske jedinice broj: 146520
Istarski opus slikara Moreschija nastao u prvoj polovici 17. stoljeća
Istarski opus slikara Moreschija nastao u prvoj polovici 17. stoljeća // Radovi Instituta povijesti umjetnosti, 16 (1992), 125-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 146520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istarski opus slikara Moreschija nastao u prvoj polovici 17. stoljeća
(Istrian Opus of the Painter Moreschi Made in the First Half of the 17th Century)
Autori
Kudiš Burić, Nina
Izvornik
Radovi Instituta povijesti umjetnosti (0350-3437) 16
(1992);
125-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
barok; slikarstvo; oltarne pale; Labin
(Baroque art; painting; altarpieces; Labin)
Sažetak
Slikaru Moreschiju su se, dosad, u stručnoj literaturi pripisivala sljedeća djela što se nalaze u Labinu: ciklus slika s prikazima iz Bogorodičina života, u crkvi Uznesenja Marijina, prije "Beata Vergine di Consolazione" ; "Jišajevo stablo", u zbornoj crkvi Rođenja Marijina, i izgubljena "Predaja Labina Serenissimi". Danas istom slikaru možemo pripisati još neka djela: "Krunjenje Bogorodice/Svi sveti", u župnoj crkvi u Barbanu ; "Bogorodica i sveci", iz bivše kapele sv. Ivana Krstitelja u župnoj crkvi u Vodnjanu ; izgubljenu palu s oltara posvećenoga Bogorodici od svetog ružarija, u crkvi sv. Stjepana u Labinu. S ikonografske točke gledišta najzanimljiviji je "labinski ciklus", koji slavi i izlaže teološko vjerovanje u Bogorodičino bezgrešno začeće, a to je vjerovanje sadržano i u motivima "Bogorodičina krunjenja" i "Jišajeva stabla". Odabir i odlike ikonografskih motiva te način tretiranja volumena, svjetla, površine i boje, upućuju na to da je Moreschi slikar venecijanskog obrazovanja, čiji je izraz možda najbliži širokom krugu Domenica Tintoretta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti