Pregled bibliografske jedinice broj: 146513
Grafički predlošci za slike u Istri nastale između 1550. i 1650. god.
Grafički predlošci za slike u Istri nastale između 1550. i 1650. god. // Klovićev zbornik : minijatura - crtež - grafika 1450.-1700. : zbornik radova sa znanstvenoga skupa povodom petstote obljetnice rođenja Jurja Julija Klovića / Pelc, Milan (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2001. str. -
CROSBI ID: 146513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grafički predlošci za slike u Istri nastale između 1550. i 1650. god.
(The prints used as models for paintings in Istria between 1550 and 1650)
Autori
Kudiš Burić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Klovićev zbornik : minijatura - crtež - grafika 1450.-1700. : zbornik radova sa znanstvenoga skupa povodom petstote obljetnice rođenja Jurja Julija Klovića
Urednik/ci
Pelc, Milan
Izdavač
Institut za povijest umjetnosti
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
ISBN
953-6106-30-2
Ključne riječi
grafički predlošci, grafika, slikarstvo, Istra, barok
(design templates, prints, painting, Istria, Baroque art)
Sažetak
Nakon razdoblja kasne renesanse, slikarstvo u Istri, pripadajući venecijanskom kulturnom krugu, veoma dugo iskazuje odlike stila koji talijanski povjesničari umjetnosti nazivaju "tardomanierismo", iako je prikladniji naziv "accademismo fine secolo", koji predlaže D. Rosand. Baroknom slikarstvu na istarskom poluotoku tijekom prve polovine 17. stoljeća nema ni traga. Osim dominantnog venecijanskog utjecaja, uzroke tome valja potražiti u izuzetno teškoj gospodarskoj i političkoj situaciji, ali i konzervativnosti provincijskih naručitelja. Nakon nevelikog broja dijela venecijanskih i venetskih prestavnika kasne renesanse, naručuju se ili kupuju djela "provjerenih" majstora poput Palme i njegovih manje ili više vještih sljedbenika ili slikarskih istomišljenika. Iako je praksa korištenja grafičkih predložaka bila uobičajena te su se njome služili Tintoretto, pa čak i Tizian, u Istri, uz nekoliko primjera nepoznatih autora osrednjih slikarskih dosega, najviše slučajeva primjene grafičkih listova za kompoziciona, ali i ikonografska rješenja slika nalazimo kod dva domaća majstora: Zorzija Venture i Antonija Moreschija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka