Pregled bibliografske jedinice broj: 146298
Poučavanje na daljinu zasnovano na raspodijeljenim semantičkim mrežama
Poučavanje na daljinu zasnovano na raspodijeljenim semantičkim mrežama, 2004., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 146298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje na daljinu zasnovano na raspodijeljenim semantičkim mrežama
(Distance Teaching Based on Distributed Semantic Networks)
Autori
Rosić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
26.03
Godina
2004
Stranica
186
Mentor
Glavinić, Vlado
Ključne riječi
poučavanje na daljinu; inteligentni tutorski sustavi; raspodijeljene semantičke mreže; ontologije; agenti
(distant teaching; intelligent tutoring systems; distributed semantic networks; ontologies; agents)
Sažetak
Sustavi poučavanja na daljinu su jedna od bitnih klasa sustava koji se zasnivaju na informacijskoj infrastrukturi. Ovakvi sustavi pružaju udaljenim korisnicima neku kombinaciju usluga kao što su prezentacija nastavnog sadržaja, testiranje znanja, različite interakcije (učenik-učenik, učenik-učitelj, učenik-obrazovna institucija), preporučivanje daljnjeg rada i suradno učenje. Posebno su zanimljivi sustavi poučavanja na daljinu zasnovani na inteligentnim tutorskim sustavima jer ovakvi sustavi omogućuju individualni pristup učeniku pri procesu učenja i poučavanja. Inteligentni tutorski sustavi svoj rad zasnivaju na simulaciji "živog" učitelja u procesu učenja i poučavanja. U ovom radu se razmatraju mogućnosti razvoja ovakvih sustava u okruženju kakvog osiguravaju metode objave znanja raspodijeljenim semantičkim mrežama. U prvom poglavlju rada se analiziraju sustavi poučavanja na daljinu zasnovani na inteligentnim tutorskim sustavima. Prikaz znanja raspodijeljenim semantičkim mrežama razmatra se u drugom poglavlju. U ovom poglavlju se razmatraju i ontologije kao i prikaz podataka korištenjem ontologija u okruženju raspodijeljenih semantičkih mreža. Neke probleme sustava poučavanja na daljinu moguće je riješiti upotrebom agenata u ovakvim sustavima. Na ovaj je način moguće ostvarivati zajednički rad sustava poučavanja na daljinu, izbjegavati informacijsko preopterećenje korisnika sustava, kao i prilagođavati se individualnim potrebama korisnika. U trećem se poglavlju razmatraju uloge agenata u sustavima poučavanja na daljinu. Vlastiti koncept poučavanja na daljinu prezentiran je u četvrtom poglavlju. Koncept se predstavlja kroz definicije korisnika sustava, njihove uloge unutar sustava i kroz paradigmu na kojoj se zasniva izrada i korištenje materijala namijenjenih poučavanju. Predloženi koncept posjeduje takvu paradigmu poučavanja čija je realizacija omogućena korištenjem agenata koji se dodjeljuju korisnicima sustava. Koncept se predstavlja kroz definicije korisnika sustava, njihove uloge unutar sustava i kroz paradigmu na kojoj se zasniva izrada i korištenje materijala namijenjenih poučavanju. Prema ovom konceptu je izgrađen sustav poučavanja na daljinu Distributed Semantic Network Tutor (DiSNeT). Sustav DiSNeT omogućava izradu ekspertnog i nastavnog znanja, pohranjivanje takvog znanja i objavljivanje agentima svih tipova znanja potrebnih za poučavanje. Sustav DiSNeT se razmatra u petom poglavlju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo