Pregled bibliografske jedinice broj: 145967
Analiza ostvarive točnosti pozicioniranja GPS-om u funkciji njegove primjene u prometu
Analiza ostvarive točnosti pozicioniranja GPS-om u funkciji njegove primjene u prometu, 2002., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 145967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza ostvarive točnosti pozicioniranja GPS-om u funkciji njegove primjene u prometu
(GPS Accuracy Analysis as a Criterion for GPS Implementation in Transport)
Autori
Vrhovski, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2002
Stranica
105
Mentor
Markežić, Ivan
Ključne riječi
Satelitska navigacija; Inteligentni transportni sustavi; Global Positioning System; Selective Availability; Višestruki prijem
(Satellite Navigation; Intelligent Transportation Systems; Global Positioning System; Selective Availability; Multipath)
Sažetak
Promet kao sredstvo zadovoljenja čovjekove potrebe za mobilnošću u središtu je pozornosti svake moderne države danas. Mnoge razvijene zemlje susreću se s teškoćama vezanim za odgovaranje na stalne zahtjeve za većom mobilnošću, s jedne, te rješavanja pratećih socioloških, okolišnih i brojnih drugih implikacija, s druge strane. Imajući na umu fizička ograničenja povećanja kapaciteta prometnog sustava, dugotrajnija rješenja treba tražiti u telematičkoj domeni, danas pod skupnim nazivom inteligentni transportni sustavi (ITS). S tim u svezi, u velikom broju ITS aplikacija poznavanje informacije o poziciji prometnog sredstva predstavlja preduvjet uspješnog funkcioniranja. U tom smislu pozicioniranje GPS-om pokazalo se obećavajućim načinom prikupljanja prostornih podataka kao podrške procesima upravljanja i harmoniziranja prometnih tokova. Unatoč nedvojbenim prednostima, GPS pozicioniranje prate određeni nedostaci. Raspoloživost, točnost i pouzdanost informacije o poziciji su među najbolnijima. Ukidanjem Selective Availability (SA) opcije degradiranja točnosti, ostvarive točnosti pozicioniranja znatno su porasle. S druge strane, efekt višestrukog prijema signala još uvijek je značajan izvor grešaka što pogotovo dolazi do izražaja u ambijentima urbanoga cestovnog prometa. Cilj provedenog istraživanja bio je odrediti mogućnosti primjene GPS pozicioniranja niske cijene u cestovnom prometu, temeljem provedene analize ostvarivih točnosti na tipičnom segmentu urbane cestovne mreže. S tim u svezi, ruta snimanja sadržavala je područja višeg i nižeg intenziteta opstrukcije signala. Odvojeni reprezentirajući uzorak snimanja učinjen je za razdoblja prije i nakon ukidanja SA. Kakvoća pozicioniranja određivana je analizom raspoloživosti informacije o poziciji te ostvarene točnosti pozicije. Rezultati istraživanja ukazuju na nesuglasje između deklariranih i ostvarivih točnosti. Glede raspoloživosti informacije o poziciji, rezultati pokazuju kako je sustav kadar pružiti zadovoljavajuću razinu usluge u samostojećoj opciji pozicioniranja te s tim u svezi nije nužno njegovo uvezivanje s potpornim pozicijskim sustavima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb