Pregled bibliografske jedinice broj: 145149
Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata
Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata // 4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / Kumerički, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 43-43 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 145149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata
(Comparison of high school and college students' basic understanding of Newton's laws and simple DC circuits)
Autori
Planinić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
/ Kumerički, Krešimir - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2003, 43-43
Skup
4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.11.2003. - 15.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastava fizike; Newtonovi zakoni; strujni krug; miskoncepcije
(physics teaching; Newton's laws; DC circuit; misconceptions)
Sažetak
Istraživanje elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih istosmjernih strujnih krugova provedeno je pomoću konceptualnog testa na uzorku od 88 učenika prvog razreda i 82 učenika trećeg razreda zagrebačkih gimnazija, te 46 studenata fizike s PMF-a u Zagrebu. Test je sadržavao 8 zadataka vezanih uz Newtonove zakone i 8 zadataka vezanih uz jednostavne strujne krugove. Ispitanici su uz svaki odgovor trebali naznačiti i koliko su u njega sigurni, izabirući jedan od četiri ponuđena stupnja sigurnosti. Primjenom Raschovog statističkog modela dobivene su linearne mjere stupnjeva sigurnosti, te su određene srednje vrijednosti stupnjeva sigurnosti posebno za točne, a posebno za netočne odgovore, u svakoj grupi ispitanika i za svaku od tema. Analiza dobivenih rezultata pokazuje da u odgovorima svih grupa postoji značajan udio miskoncepcija vezanih uz svaku od istraživanih tema. Međutim, analiza srednjih stupnjeva sigurnosti na točnim i netočnim odgovorima ukazuje na značajnu razliku statusa učeničkih ideja vezanih uz Newtonove zakone i onih vezanih uz strujne krugove. Newtonove zakone karakterizira visok, a strujne krugove nizak stupanj sigurnosti i na točnim i na netočnim odgovorima u svim grupama ispitanika. Predlaže se interaktivni, problemski pristup nastavi, koji uzima u obzir učeničke ideje, kao i specifičnosti statusa tih ideja u pojedinim fizikalnim temama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0119266
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Planinić
(autor)