Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 145149

Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata


Planinić, Maja
Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata // 4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / Kumerički, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 43-43 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 145149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata
(Comparison of high school and college students' basic understanding of Newton's laws and simple DC circuits)

Autori
Planinić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / Kumerički, Krešimir - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2003, 43-43

Skup
4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.11.2003. - 15.11.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
nastava fizike; Newtonovi zakoni; strujni krug; miskoncepcije
(physics teaching; Newton's laws; DC circuit; misconceptions)

Sažetak
Istraživanje elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih istosmjernih strujnih krugova provedeno je pomoću konceptualnog testa na uzorku od 88 učenika prvog razreda i 82 učenika trećeg razreda zagrebačkih gimnazija, te 46 studenata fizike s PMF-a u Zagrebu. Test je sadržavao 8 zadataka vezanih uz Newtonove zakone i 8 zadataka vezanih uz jednostavne strujne krugove. Ispitanici su uz svaki odgovor trebali naznačiti i koliko su u njega sigurni, izabirući jedan od četiri ponuđena stupnja sigurnosti. Primjenom Raschovog statističkog modela dobivene su linearne mjere stupnjeva sigurnosti, te su određene srednje vrijednosti stupnjeva sigurnosti posebno za točne, a posebno za netočne odgovore, u svakoj grupi ispitanika i za svaku od tema. Analiza dobivenih rezultata pokazuje da u odgovorima svih grupa postoji značajan udio miskoncepcija vezanih uz svaku od istraživanih tema. Međutim, analiza srednjih stupnjeva sigurnosti na točnim i netočnim odgovorima ukazuje na značajnu razliku statusa učeničkih ideja vezanih uz Newtonove zakone i onih vezanih uz strujne krugove. Newtonove zakone karakterizira visok, a strujne krugove nizak stupanj sigurnosti i na točnim i na netočnim odgovorima u svim grupama ispitanika. Predlaže se interaktivni, problemski pristup nastavi, koji uzima u obzir učeničke ideje, kao i specifičnosti statusa tih ideja u pojedinim fizikalnim temama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0119266

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Planinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Planinić, Maja
Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata // 4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / Kumerički, Krešimir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 43-43 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Planinić, M. (2003) Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata. U: Kumerički, K. (ur.)4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva.
@article{article, author = {Planini\'{c}, Maja}, editor = {Kumeri\v{c}ki, K.}, year = {2003}, pages = {43-43}, keywords = {nastava fizike, Newtonovi zakoni, strujni krug, miskoncepcije}, title = {Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata}, keyword = {nastava fizike, Newtonovi zakoni, strujni krug, miskoncepcije}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Planini\'{c}, Maja}, editor = {Kumeri\v{c}ki, K.}, year = {2003}, pages = {43-43}, keywords = {physics teaching, Newton's laws, DC circuit, misconceptions}, title = {Comparison of high school and college students' basic understanding of Newton's laws and simple DC circuits}, keyword = {physics teaching, Newton's laws, DC circuit, misconceptions}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font