Pregled bibliografske jedinice broj: 143747
Povezanost straha od negativne evaluacije sa samopoimanjem i socijalnom percepcijom kod adolescenata
Povezanost straha od negativne evaluacije sa samopoimanjem i socijalnom percepcijom kod adolescenata // Društvena istraživanja, 6 (2003), 68; 1123-1139 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 143747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost straha od negativne evaluacije sa samopoimanjem i socijalnom percepcijom kod adolescenata
(The relationship of fear of negative evaluation with self-concept and social perception among adolescents)
Autori
Radovanović, Nataša ; Glavak, Renata
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 6
(2003), 68;
1123-1139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strah od negativne evaluacije; samopoimanje; adolescenti; samopoštovanje
(fear of negative evaluation; self-concept; adolescents; self-esteem)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti na osnovi kojih se aspekata samopoimanja i socijalne percepcije može kod adolescenata prognozirati strah od negativne evaluacije, kao aspekta socijalne anksioznosti. U ispitivanju je sudjelovalo 225 ispitanika (105 muškog i 120 ženskog spola) iz tri zagrebačke gimnazije. Primijenjene su Skala straha od negativne evaluacije i Rosenbergova skala općeg samopoštovanja. Pored toga, adolescenti su procjenjivali sebe i svoje suučenike s obzirom na pet aspekata adolescentskog samopoimanja: uspjeh u školi, prihvaćenost od vršnjaka, samopouzdanje, inteligenciju i opći tjelesni izgled. Rezultati pokazuju da adolescenti najpozitivnije procjenjuju svoju inteligenciju, dok je druga po veličini samoprocjena prihvaćenosti od vršnjaka. Očekuju da ih vršnjaci najpozitivnije procjenjuju s obzirom na inteligenciju, a najnegativnije s obzirom na tjelesni izgled. Adolescenti od vršnjaka dobivaju najniže ocjene za tjelesni izgled. Prisutna je tendencija precjenjivanja, pa tako adolescenti sebe procjenjuju pozitivnije kada se radi o prihvaćenosti od vršnjaka, inteligenciji i tjelesnom izgledu, nego što ih procjenjuju njihovi vršnjaci. Provedena je stupnjevita regresijska analiza, na osnovi čega su dobivene dvije značajne prediktorske varijable (rezultat na Rosenbergovoj skali samopoštovanja i prosječna vršnjačka procjena adolescentovog samopouzdanja), te dvije supresor varijable (samoprocjena prihvaćenosti od vršnjaka i samoprocjena inteligencije). Te varijable dijele 22% zajedničke varijance s kriterijskom varijablom (rezultat na Skali straha od negativne evaluacije). Rezultat na Skali straha od negativne evaluacije biti će to viši što je kod adolescenta niži rezultat na Rosenbergovoj skali samopoštovanja, te što je niža prosječna vršnjačka procjena adolescentovog samopouzdanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194103
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Renata Glavak Tkalić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts