Pregled bibliografske jedinice broj: 143744
Neke osobine publike informativno-političkoga tiska
Neke osobine publike informativno-političkoga tiska // Društvena istraživanja, 12 (2003), 6; 927-956 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 143744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke osobine publike informativno-političkoga tiska
(Some Characteristics of the Public of the Informative-Political Press)
Autori
Lamza Posavec, Vesna ; Rihtar, Stanko
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 12
(2003), 6;
927-956
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
publika; sociodemografska struktura; medijski utjecaj
(public; sociodemographic structure; media impact)
Sažetak
U radu su opisani i međusobno uspoređeni neki elementi demografskoga, socijalnoga i političkoga profila čitatelja vodećih informativno-političkih listova u Hrvatskoj 2002. godine (Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Novi list, Glas Slavonije, Globus, Nacional, Feral Tribune) te, na osnovi istovrsnih podataka iz 1998. godine, provjerene i eventualne razlike u strukturiranosti publike nastale u uvjetima promijenjena političkoga konteksta. Analitički su podaci prikupljeni u sklopu opsežnih istraživanja javnoga mnijenja, provedenih na probabilistički izabranim uzorcima punoljetnoga stanovništva Hrvatske. Rezultati analize ponajprije pokazuju da se, promatrani u cjelini, čitatelji informativno--političkoga tiska značajno razlikuju od ostaloga dijela hrvatske javnosti prema svim analiziranim osobinama (u prosjeku su mlađi, obrazovaniji, višega životnog standarda, znatno češće urbanoga rezidencijalnog statusa i podrijetla, intenzivnije medijski uključeni te skloniji izbornoj participaciji i političkim opcijama koje su i općenito relativno privlačnije obrazovanijim i urbanim glasačima). Usporedbe među pojedinim glasilima otkrivaju da je, s obzirom na bitna demografska i socijalna svojstva, moguće ponajprije razlikovati izrazitije specifično profiliranu publiku republičkih listova od nešto slabije profiliranoga čitateljstva regionalnih izdanja. Druga uočena dihotomija upućuje pak na međusobno razlikovanje – uvjetno rečeno – "elitnijih" od "popularnijih" listova, publika kojih se razlikuje prema demografskim i socijalnim osobinama, ali i prema nekim (s njima barem djelomice povezanim) pokazateljima opće medijske uključenosti i političke orijentiranosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts