Pregled bibliografske jedinice broj: 142323
Mikroistraživački pristupi u komparativnoj pedagogiji
Mikroistraživački pristupi u komparativnoj pedagogiji // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse : zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 177-189 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 142323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mikroistraživački pristupi u komparativnoj pedagogiji
(Micro-research approaches in comparative education)
Autori
Vrcelj, Sofija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse : zbornik radova
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002, 177-189
ISBN
953-6839-19-9
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002. - 19.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komparativna pedagogije; mikro istraživanja; mini grupe;
(comparative education; micro research; mini-groups)
Sažetak
U komparativnoj pedagogiji postoje različiti pristupi koji su stvorili sigurnu bazu za daljnja istraživanja. Jedna je grupa komparativista preferirala nacionalno-povijesni pristup ističući da razumjevanje svakoga posebnog konteksta (nužno) dovodi i do razumjevanja pojedinog obrazovnog sustava zajedno s njegovim problemima i rješenjima. Postoje autori koji su zanemarivali posebnosti nacionlnih sustava te svoj istraživački interes usmjerili na generalne sustave s ciljem ( i nadom)da će na taj način doprinjeti općem razvoju komparativne pedagogije.Njihovi napori nisu ostali bez odjeka ; komparativne studije ( u okviru nacionalnih sustava i na globalnoj razini) obiluju sortiranim podacima čime su stvoreni dobri temelji za daljnja istraživanja različitih makro-problema. Međutim, osim istraživanja makro-problema, u komparativnoj se pedagogiji osjeća potreba i za mikro-istraživanjima koji adekvatan istraživački status dobivaju u istraživanju interkulturalne edukacije. U okviru ove problematike, komparativisti su se okrenuli prema "mini- grupama" te na transparentnu razinu podižu probleme diskriminiranih žena, manjina i ostalih "elemenata" koji se podvode pod pojam "najširi slojevi".
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski