Pregled bibliografske jedinice broj: 14216
Vrtićko okruženje i predškolski programi
Vrtićko okruženje i predškolski programi // Dani predškolskog odgoja istarske županije '98 "Vrtić kao dječja kuća" : zbornik radova / Došen Dobud, Anka ... et al. (ur.).
Pula: PU Dječji vrtići Pula, 1998. str. 37-42 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 14216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrtićko okruženje i predškolski programi
(Kindergarten setting and preschool curriculum)
Autori
Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dani predškolskog odgoja istarske županije '98 "Vrtić kao dječja kuća" : zbornik radova
/ Došen Dobud, Anka ... et al. - Pula : PU Dječji vrtići Pula, 1998, 37-42
ISBN
9539717914
Skup
Dani predškolskog odgoja istarske županije "Vrtić kao dječja kuća"
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 05.06.1998. - 06.06.1998
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
vrtićno okruženje; program orijentiran na odgojitelja; program orijentiran na dijete; vrijednosna orijentacija; prostor; aktivnosti; razvojni učinci.
(kindergarten setting; curriculum oriented to teacher; curriculum oriented to child; value orientation; space; activities; developmental effects.)
Sažetak
Polazeći od pretpostavke da je vrtićko okruženje jedna od temeljnih varijabli institucionalnog predškolskog konteksta, autorice podastiru činjenice o dva metodologijska pristupa: orijentacija na odgojitelja i orijentacija na dijete. Visoka razina strukturiranosti ciljeva, prostora, materijala i aktivnosti u programima orijentiranima na odgojitelja odrđuju uloge odgojitelja i djece. Odgojitelji su osobe koje obrađuju i nadziru dječje ponašanja, a djeca pasivni primatelji, oponašatelji ponuđenih i očekivanih modela ponašanja. U programima orijentiranima na dijete, djetetova inicijativnosti, aktivitet i odgovornost uporišne su točke odgojitelju u kreiranju okruženja. Bogatstvo, funkcionalnost i fleksibilnost okruženja, u suglasju s dječjim mogućnostima izbora i uporabe, podupiru dječju samostalnost, odlučivanje, inicijativnost, originalnost i druga razvojna postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija