Pregled bibliografske jedinice broj: 14215
Stavovi odraslih o tjelesnom razvoju djece i predškolska praksa
Stavovi odraslih o tjelesnom razvoju djece i predškolska praksa // Biti biti za druge / Železnik, Lubica (ur.).
Čakovec, Hrvatska: Dječji centar Čakovec i Visoka učiteljska škola Čakovec, 1998. str. 108-113 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 14215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odraslih o tjelesnom razvoju djece i predškolska praksa
(Adults attitudes to physical development and preschool practice)
Autori
Kuzma, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Biti biti za druge
/ Železnik, Lubica - : Dječji centar Čakovec i Visoka učiteljska škola Čakovec, 1998, 108-113
Skup
Biti biti za druge
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 27.04.1998. - 29.04.1998
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
implicitna pedagogija; predškolski institucionalni kontekst; tjelesne aktivnosti; tjelesna kompetencija.
(implicit pedagogy; preschool institutional context; psysical activities; physical competence.)
Sažetak
U radu se obrazlažu osnovne postavke o bitnosti odraslih (odgojitelja, roditelja) u očuvanju djetetova zdravlja i poticanja njegova tjelesnog razvoja. Stavovi odraslih u odnosu na zdravlje i tjelesni razvoj djeteta dio su njihove implicitne pedagogije. Implicitna pedagogija ili osobna teorija o odgoju podrazumijeva vrijednosni sustav kojim se definira i promišlja narav djeteta i djetinjstva, narav djetetova razvoja, odgojni ciljevi i strategije odgoja.
Ličnost odgojitelja i roditelja koji ostvaruju program tjelesnog i zdravstvenog odgoja djece predškolske dobi u institucionalnim i obiteljskim uvjetima jedan je od presudnih čimbenika kvalitete i djelotvornosti ovih programa.
Razina znanja i informiranosti, stručna kompetencija odgojitelja, ali i vrijednosne prosudbe i stavovi vezani za ciljeve, sadržaje i strategije odgojnog djelovanja odražavaju se na kvalitetu djetetova življenja u predškolskoj instituciji te na praksu organizacije i provedbe tjelesnih aktivnosti i tjelesnog vježbanja.
Suradnja odgojitelja s roditeljima, zdravstvenim djelatnicima i športskim udrugama moće poboljšati kvalitetu i raznovrsnost progrma kojima se osmišljavaju aktivnosti tjelesnog i zdravstvenog odgoja djece predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA