Pregled bibliografske jedinice broj: 14214
Socijalizacijom - autonomiji
Socijalizacijom - autonomiji // Biti-biti za druge / Železnik, Ljubica (ur.).
Čakovec, Hrvatska: Dječji centar Čakovec ; Visoka učiteljska škola Čakovec, 1998. str. 70-79 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 14214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacijom - autonomiji
(Trough Socialization to Autonomy)
Autori
Irović, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Biti-biti za druge
/ Železnik, Ljubica - : Dječji centar Čakovec ; Visoka učiteljska škola Čakovec, 1998, 70-79
Skup
Biti-biti za druge
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 27.04.1998. - 29.04.1998
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
socijalizacija; autonomija; socijalna kompetencija; prosocijalno ponašanje; komunikacijske procedure.
(socialization; autonomy; social competence; prosocial behaviour; communicative procedures.)
Sažetak
"Psihološkim rođenjem" djeteta može se smatrati trenutak u kojem ono počinje shvaćati razliku "ja" i drugi, a to je ujedno početak dinamičnog kontinuiranog procesa socijalizacije. U radu se ovaj proces razmatra u obiteljskom i institucionalnom kontekstu. Propituje se odnos odrasli-dijete te uspostavljaju polazišta "orijentacije na dijete" na razini odgojnog djelovanja koje podrazumijeva da odrasli poznaje "svijet djetinjstva" (karakteristike dobi) i "djetinjstvo ovdje i sada" (individualne karakteristike djeteta). Problematiziraju se pitanja vezana za poticanje socijalizacije djeteta u institucionalnom kontekstu: uvjeti uspješne inicijalne adaptacije, matrica interakcijskih odnosa, interakcijske situacije kao poligon za razvoj socijalnih vještina, priroda asistencije odrasloga, utjecaj vršnjaka, načini procjenjivanja djetetova prosocijalnog ponašanja. Rad sadrži i niz priloga: uzorak radionica na temu self koncept, situacije za procjenju odgojiteljevih postupaka vezanih za njegovu socijalizacijsku praksu, naputci za promatranje djeteta kao člana skupine, uzorak radionice na temu Komunikacija i nesporazumi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA