Pregled bibliografske jedinice broj: 141949
DOSEZI I NEPOSREDNE OBAVEZE U ODRŽIVOM RAZVITKU CESTOVNOG PROMETNOG SUSTAVA
DOSEZI I NEPOSREDNE OBAVEZE U ODRŽIVOM RAZVITKU CESTOVNOG PROMETNOG SUSTAVA // TREĆI HRVATSKI KONGRES O CESTAMA / Legac Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za ceste Via Vita, 2003. str. 7-13 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 141949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DOSEZI I NEPOSREDNE OBAVEZE U ODRŽIVOM RAZVITKU CESTOVNOG PROMETNOG SUSTAVA
(THE REACHES AND DIRECT OBLIGATIONS IN SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF CROATIAN ROAD TRAFFIC SYSTEM)
Autori
Božičević, Josip ; Brkić, Alojz ; Legac, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
TREĆI HRVATSKI KONGRES O CESTAMA
/ Legac Ivan - Zagreb : Hrvatsko društvo za ceste Via Vita, 2003, 7-13
Skup
TREĆI HRVATSKI KONGRES O CESTAMA
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 15.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Cestovni promet; Prometna politika; Prometna strategija
(Road Traffic; Transport Policy; Transport Strategy)
Sažetak
Uz osvrt na ključna prostorno-prometna strateška opredjeljenja neophodna je kritička provjera ciljeva i dosega moderne cestogradnje u Hrvatskoj. Logično je pitanje: što i kako dalje? Evidentno je da treba ponajprije dati praktične odgovore na niz neposrednih zadaća, kao što su umrežavanja prigradskih i gradskih zona, pristup lučkim infrastrukturama, modernizacija sekundarne cestovne mreže itd. Neposredna je također zadaća utvrditi suvremene sustave za upravljanje cestovnim prometom uz pomoć modernih ITS tehnologija i telematike. Dugoročnija preokupacija trebala bi, očito, biti usmjerena optimizaciji i harmonizaciji svih prometnih grana, za što će trebati definirati trajniji koncept prometne politike. Ovaj dokument (s holističkim predznakom) trebao bi biti okvir kompleksnijeg sustava koji povezuje gospodarstvo, promet i čovjekov okoliš, a implicitno bi bio: - instrumentarij planiranja i ishodište prometno-političkih odluka ; - izvor informacija o ciljevima, stanju i funkcijama razvoja ; - pripomoć za donošenje odluka o prometu relevantnih za promet u državi, županijama i općinama te ostalim institucijama pridruženih prometnom sektoru. Ovakav prometni koncept trebao bi biti instrument kontrolnih mjera za praćenje ostvarivanja prometne politike, a u ovisnosti o dominantnoj problematici principijelno bi predstavljao dinamički proces s mogućnošću dopune parcijalnih ciljeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb