Pregled bibliografske jedinice broj: 14173
Autonomija i "monitoring" u predškolskom odgoju
Autonomija i "monitoring" u predškolskom odgoju // Kvaliteta u odgoju i obrazovanju / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, Hrvatska: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 279-286 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 14173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija i "monitoring" u predškolskom odgoju
(Autonomy and "monitoring" in preschool education)
Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Kuzma, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
/ Rosić, Vladimir - : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998, 279-286
Skup
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.02.1998. - 20.02.1998
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autonomija; monitoring; humanističko-razvojna orjentacija; vrjednosni sustav odraslih
(autonomy; monitoring; humanistic - developmental orientation; adult's value system)
Sažetak
Krucijalno i uvijek aktualno pitanje - narav i učinci odgojno-obrazovnog utjecanja na individualni razvoj - sagledava se u svjetlu dviju teorijskih orjentacija: tradicionalno-ideologijske i humanističko-razvojne.Odgojno-obrazovni sustavi temeljeni na humanističko-razvojnoj orijentaciji nude nove mogućnosti za rješavanje niza metodologijskih problema među kojima se posebice ističu ciljevi i strategije učenja/obučavanja. U radu se problematiziraju razvojni učinci socijalne interakcije s odraslima na autonomiju djeteta. Temeljna su pitanja o djelovanju vrjednosnog sustava odraslih, o kreiranju optimalnih strategija i uvjeta učenja/obučavanja te o ulogama obučavatelja i obučavanih.Rezultati istraživanja upućuju na važnost "monitoringa"u razvoju autonomije djeteta. "Monitoring" kao sklop operacija sa svrhom uvida i nadzora procesa i rezultata učenja/obučavanja isprva vodi odrasli. Postupno, suglasno uvidu u razinu postignuća djeteta, ostvaruje se transfer regulacije : od izvanjske regulacije ka samoregulaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija