Pregled bibliografske jedinice broj: 14169
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja // Vrednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa / Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1998. str. 121-135 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 14169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja
(Evaluation of pre-school education and training of kindergarten teachers,)
Autori
Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vrednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa
/ Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1998, 121-135
Skup
Vrednovanje obrazovnog procesa
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.12.1996. - 13.12.1996
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
implicitna pedagogija; osobnost odgojitelja; interdisciplinarna i vertikalna integracija; opservacijska fluentnost; refleksija; komunikacijsko-interakcijske sposobnosti.
(implicit pedagogy; teacher's personality; inter-disciplinary and vertical integration; observational fluency; reflection; communication-interaction abilities.)
Sažetak
Empirijski nalazi o implicitnim pedagogijama odgojitelja, o njihovoj komunikativnoj kompetenciji te interakciji s djecom u vrtićnim uvjetima potvrdili su pretpostavku da je odgojiteljeva osobnost značajna varijabla institucijskog mikrokonteksta koja može uzrokovati razlike u učincima odgojnog djelovanja. U sklopu ličnosti odgojitelja bitne su određene kognitivne, emocionalne i socijalne osobine kao: opća intelektualna sposobnost, znanja, kreativnost, društvenost, samopouzdanost, emocionalna toplina i korektnost u komunikaciji, optimističnost, samokritičnost, pravednost i dosljednost. Odgojitelji i kompetentni stručnjaci kao procjenjivači smatraju bitnima sljedeće osobine: obrazovanost, stabilnost i samopouzdanost, emocionalnu toplinu (odzivljivost) i korektnost u komunikaciji, optimističnost te strpljivost i dosljednost. Što je nužno mijenjati u izobrazbi odogjitelja u svrhu postizanja optimalne teorijske i praktično/izvedbene razine? Pretpostavljamo da je odgovor u izobrazbi što sofisticiranijeg stručnjaka - talentiranog odgojitelja i pedagogijskog inovatora. Ostvariva je programima koji preferiraju situacijski temljena znanja/spoznaje, opservacijsku fluentnost, refleksiju te interakcijske vještine. Riječ je o programima izobrazbe u kojima postoji interdisciplinarna i vertikalna integracija, razvojni slijed te sustavna "terenska" analiza i procjenjivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija