Pregled bibliografske jedinice broj: 14097
Mogući načini podučavanja o zbrinjavanju otpada
Mogući načini podučavanja o zbrinjavanju otpada // V. međunarodni simpozij Gospodarenje otpadom : zbornik radova = Vth International Symposium, Waste Management : proceedings / Milanović, Zlatko (ur.).
Velika Gorica: MTG Topgraf, 1998. str. 713-722 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 14097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogući načini podučavanja o zbrinjavanju otpada
(Possible Ways of Teaching about Waste Treatment)
Autori
Šuker, Ruža ; Popović, Željko ; Peko, Anđelka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
V. međunarodni simpozij Gospodarenje otpadom : zbornik radova = Vth International Symposium, Waste Management : proceedings
/ Milanović, Zlatko - Velika Gorica : MTG Topgraf, 1998, 713-722
Skup
Međunarodni simpozij Gospodarenje otpadom (5 ; 1998)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.11.1998. - 27.11.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje; zbrinjavanje otpada
(teaching; waste treatment)
Sažetak
U procesu obrazovanja o ekološkim temama istaknuto mjesto zauzima obrazovanje za okoliš, gdje je glavni cilj obrazovati i odgajati o pravom mjestu čovjeka u neposrednom okolišu u kojem živi i prirode u cjelosti. Otpad i njegovo zbrinjavanje dio su svakodnevnog života čovjeka, te je obrazovanje o tome zapravo obrazovanje o životu samome. Cilj ovoga rada je istražiti koji od tri provedena načina podučavavja o zbrinjavanju otpada više informira učenike te ispituje građenje učenikova osobnog stajališta glede ove teme. U uzorak je uključeno 161 dijete (tri odjela osmih i tri četvrtih razreda) osnovne škole u Osijeku. Korištene su deskriptivna i kauzalna metoda u koju su uključene anketa i niz pitanja objektivnog tipa. Držimo da je neophodno izgrađivati znanja učenika glede: upoznavanja s vrstama prvenstveno kućnog otpada, njegovog razvrstavanja i mogućnostima recikliranja. Anketom su ispitani stavovi djece prema otpadu i njegovom recikliranju. Djeca su o načinima zbrinjavanja otpada podučavana nastavnom ekskurzijom, klasičnim predavanjem i obrazovnim kompjutorskim programom. Svaki od provedenih načina podučavanja imaju svoje posebnosti koji su u radu istaknute. Testiranje i anketiranje je vršeno prije i poslije postupka podučavanja. Rezultati ispitivanja pokazuju različite nivoe učeničkog poznavanja zbrinjavanja otpada i nakon provedenih različitih oblika obrazovnog procesa, a rezultati ukupnog istraživanja navode na potrebu kombiniranja anzličitih izvora znanja i osuvremenjavanja dinamičnijim oblicima rada u procesu obrazovanja za okoliš čiji je vrlo važan segment i obrazovanje o zbrinjavanju otpada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek