Pregled bibliografske jedinice broj: 14089
Praćenje i mijenjanje nastavnikove uloge-put k promjeni nastavne komunikacije
Praćenje i mijenjanje nastavnikove uloge-put k promjeni nastavne komunikacije // Vrjednovanje obrazovanja / Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1998. str. 12-23 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 14089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje i mijenjanje nastavnikove uloge-put k promjeni nastavne komunikacije
(Evaluation of teachers verbal activity)
Autori
Peko, Anđelka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vrjednovanje obrazovanja
/ Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1998, 12-23
Skup
Vrjednovanje obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.12.1996. - 13.12.1996
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vrednovanje; govorna djelatnost učitelja
(evaluation; teacher's verbal activity)
Sažetak
U nastavnom procesu kakav je pretežno prisutan u nas (usmjeren k nastavniku) nastavnik je glavni modelator te valja obratiti pozornost na mjerenje, vrednovanje i unapređivanje njegovog rada.
Nastavnikova govorna djelatnost koja je dominantna u nastavnoj komunikaciji očituje se u okviru dvaju gledišta, a to su:
a) gledište poučavanja i
b) afektivno gledište odnosno refleksija emocija u nastavnoj komunikaciji.
Prvi korak u procesu izmjene dominantnosti nastavnikove govorne djelatnosti jest snimanje govorne nastavne komunikacije koju on (uz učenika) i strukturira. To je ujedno i osnava za vrednovanje te kotnunikacije. Na osnovi snimke nastave verbalnim interakcijskim sustavom Amidona i Huntera (koji obuhvaća oba aspekta verbalne nastavnikove djelatnosti) moguće je nastavnika upoznati s pozitivnim i negativnim stranama nastave i mogućnostima njenog unapređivanja (što uključuje jednako kvalitativno kao i kvantitativno gledište verbalne nastavne komunikacije).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA