Pregled bibliografske jedinice broj: 140469
Strukturne promjene u privredi Rijeke i marketing
Strukturne promjene u privredi Rijeke i marketing // Gospodarstvo Istre : znanstveno-stručni časopis za gospodarska pitanja, 3 (1990), 4; 71-75 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 140469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strukturne promjene u privredi Rijeke i marketing
(The Structural Changes of the Economy in Rijeka and Marketing)
Autori
Grbac, Bruno
Izvornik
Gospodarstvo Istre : znanstveno-stručni časopis za gospodarska pitanja (0353-2860) 3
(1990), 4;
71-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
strukturne promjene; privreda; Rijeka; marketing
(Structural Business Changes; Rijeka; Marketing)
Sažetak
U radu se ukazuje da se dosadašnji razvoj riječkog gospodarstva temeljio na komparativnim prednostima i da taj razvoj nije na adekvatan način uvažavao tržište. Neuvažavanje tržišta dovelo je do rasta bez razvoja, odnosno, izostale su kvalitativne promjene. // Autor na osnovu ostvarenih rezultata istraživanja obradom nekoliko slučaja - nositelja programa razvoja proizvodnih djelatnosti (Torpedo, 3. Maj, Metalografički kombinat, Rade Končar, Rikard Benčić, Vulkan) argumentira potrebu za promjenom odnosa prema razvoju i zalaže se za uvažavanje strateškog planiranja marketinga kao osnove za prilagođavanje promjenama. U tom kontekstu posebni značaj dat je scenarij-metodi u strateškom planiranju. Zaključno, neovisno o kojoj se scenarij-metodi radi, ona mora sagledavati više situacija u budućnosti, a "varijable budućnosti" ugraditi u strateške planove. // Znanstveni doprinos istraživanja ogleda se u provjeri teorijskih postavki o evolucijskom procesu odnosa poduzeća prema okolini i utvrđenom novom razvojnom pristupu poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija