Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 140462

Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima


Grbac, Bruno
Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima, 1991., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 140462 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima
(Market and Marketing Determinants of Small and Medium Business Activites)

Autori
Grbac, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
12.12

Godina
1991

Stranica
308

Mentor
Nemarnik, Ivan

Ključne riječi
tržište; marketing; mala i srednja poduzeća
(Market; Marketing; SME's)

Sažetak
Rezultati ovog istraživanja pokazuju da se privreda transformira. Preobražaji koji se odvijaju izražavaju se ekspanzijom poduzeća manjih i srednjih dimenzija. U suvremenim uvjetima osnova napretka vezuje se uz tržišnu orijentaciju u poslovanju, odnosno marketing koncepciju. U poimanju i definiranju privređivanjima malog i srednjeg obima odnosno malih i srednjih privrednih jedinica naglašavaju se specifičnosti koje proizlaze iz upravljanja, njihovog djelovanja u manjem tržišnom segmentu, te odnosa koji se uspostavljaju unutar poduzeća i sa okruženjem. Mala i srednja poduzeća postaju dinamičan faktor prestrukturiranja privrede. U tom procesu odvija se decentralizacija privređivanja, odnosno reorganizacija strukture većih poduzeća, kroz vertikalnu i horizontalnu dezintegraciju proizvodnog procesa. // Strateško ponašanje malih i srednjih poduzeća se modificira pod utjecajem promjena veličine privrednog subjekta i profitabilnosti, te novih uvjeta privređivanja koji se baziraju na suradnji i kooperaciji sa partnerima iz poslovnog okruženja. Tržište predstavlja ključnu odrednicu razvoja privređivanja malog i srednjeg obima. Stvaraju se donosi na koje utječu nivo koncentracije na tržištu, uvjeti ulaska na tržište, efekti diferencijacije proizvoda, ali i uvjeti nove konkurencije. Pod utjecajem navedenih veličina odnosi na tržištu se mijenjaju u smjeru jačanja konkurencije i težnje za ostvarivanjem konkurentske prednosti. Konkurentsku prednost mala i srednja poduzeća ostvaruju diferencijacijom ponude različitom kombinacijom faktora proizvodnje na što presudni utjecaj ima tehnologija. // Struktura tržišta malih i srednjih poduzeća određena je snagama koje djeluju u tom poslovnom okruženju. Kao ključni ovdje su identificirani: dobavljači, distributeri, konkurenti i kupci. Pod utjecajem navedenih i drugih činilaca poslovno okruženje se mijenja, a mala i srednja poduzeća se tim promjenama uspješno prilagođavaju provodeći marketing koncepciju. Nema suglasnosti o nivou prihvaćenosti marketing koncepcije u malim i srednjim poduzećima, ali se polazište temelji na spoznaji o njenoj imperativnoj primjeni na sofisticiranijoj osnovi.// Strateški pristup marketingu malih i srednjih poduzeća podrazumijeva prilagođavanje promjenama upravljačkim procesom. Nadalje, analiza pokazuje da strateško planiranje nije šire prihvaćeno u malim i srednjim poduzećima zbog nedostatka stručnjaka, nemogućnosti (financijske) da se angažiraju vanjski suradnici te nedostatka vremena managera/vlasnika malog i srednjeg poduzeća koji je zauzet svakodnevnim operativnim zadacima. Proizlazi da su strateške mogućnosti malih i srednjih poduzeća determinirane prvenstveno neposrednijim odnosima sa kupcima. Na strateško planiranje i upravljanje marketingom utječe mnogo čimbenika među kojima su odlučni sposobnost, vještina, znanje i spremnost za riskiranje managera/vlasnika. U tome, ključni element predstavlja osiguranje odgovarajuće informativne osnove. // Za ostvarenje ciljeva mala i srednja poduzeća imaju na raspolaganju čitav niz strategija čije formuliranje polazi od poznavanja ciljnog tržišta i kombinacija marketing mixa. Kombinacijom instrumenta marketing mixa mala i srednja poduzeća jednostavnije i djelotvornije prilagođavaju svoju ponudu dinamičkom okruženju. Mala i srednja poduzeća djeluju u turbulentnom okruženju. Adekvatnim prilagođavanjem mala i srednja poduzeća ostvaruju konkurentsku prednost prvenstveno provodeći strategiju fokusiranja. Tom strategijom usmjeravaju svoje poslovanje prema tržišnoj nichi na osnovi segmentacije tržišta i diferencijacije proizvoda. Mala i srednja poduzeća uspješan razvoj ostvaruju i vertikalnim povezivanjem unatrag sa dobavljačima i vertikalnim povezivanjem unaprijed sa kupcima. Rezultati istraživanja ukazuju da nema apsolutno uspješne marketing strategije i nema univerzalnog pravila na kojemu se može graditi opća strategija malih i srednjih poduzeća.// Kontrola marketinga je faza upravljanja marketinga i okosnica uspješnog poslovanja malih i srednjih poduzeća. Za osiguranje sistemskog pristupa planiranju, izvršenju i kontroli marketinga, kao imperativ nameće se potreba za organiziranjem marketing aktivnosti u malim i srednjim poduzećima. Na organizaciju malih i srednjih poduzeća utječe i informatizacija privređivanja, gdje resurs postaje i informacija čije pravilno usmjeravanje doprinosi efikasnijem i efektivnijem poslovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ivan Nemarnik (mentor)

Avatar Url Bruno Grbac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grbac, Bruno
Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima, 1991., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka
Grbac, B. (1991) 'Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grbac, Bruno}, year = {1991}, pages = {308}, keywords = {tr\v{z}i\v{s}te, marketing, mala i srednja poduze\'{c}a}, title = {Tr\v{z}i\v{s}ne i marketing odrednica privre\djivanja malog i srednjeg obima}, keyword = {tr\v{z}i\v{s}te, marketing, mala i srednja poduze\'{c}a}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grbac, Bruno}, year = {1991}, pages = {308}, keywords = {Market, Marketing, SME's}, title = {Market and Marketing Determinants of Small and Medium Business Activites}, keyword = {Market, Marketing, SME's}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font