Pregled bibliografske jedinice broj: 140441
Tržišna orijentacija i društveno ekonomske promjene
Tržišna orijentacija i društveno ekonomske promjene // Tržišna demokracija u Hrvatskoj: Stanje i perspektive / Bratko, Stjepan (ur.).
Varaždin: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2000. str. 395-409 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 140441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tržišna orijentacija i društveno ekonomske promjene
(Market Orientation and Socio-economic Changes)
Autori
Grbac, Bruno ; Martin, James
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tržišna demokracija u Hrvatskoj: Stanje i perspektive
/ Bratko, Stjepan - Varaždin : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2000, 395-409
Skup
Tržišna demokracija u Hrvatskoj: Stanje i perspektive
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 26.10.2000. - 27.10.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tržišna orjentacija; društveno ekonomske promjene
(Market Orientation; Socioeconomic Changes)
Sažetak
Na razinu tržišne orijentacije utječe čitav niz čimbenika, a u predmetnom radu istražuje se utjecaj društveno ekonomskih promjena. Istražene su promjene u dva razdoblja od značaja za Hrvatsku. Prvo razdoblje je vezano za samoupravno uređene odnose u društvu i gospodarstvu, a drugo razdoblje za odnose koji su karakterizirani elementima sustava tržišne ekonomije. // Provedenim istraživanjem o utjecaju društveno ekonomskih promjena na razinu tržišne orijentacije gospodarskih subjekata testirano je sedam hipoteza. Rezultati istraživanja potvrdili su hipoteze da su "tržišna orijentacija (kao zbirna veličina)", "činitelji koji utječu na plasman proizvoda/usluga", i "informacije za poslovne odluke" u različitim društveno- ekonomskim okvirima, različite. Ostale postavljene hipoteze su odbačene, odnosno u različitim društveno-ekonomskim okvirima, "uvažavanje marketing načela", "tržišni problemi koji opterećuju menadžement" i "sredstva za komunikaciju s tržištem" su ista. Zaključno, evolucija iz jednog društveno-ekonomskog okvira u drugi imala je pozitivnog utjecaja na prihvaćanje i implementaciju marketing-koncepcije u Hrvatskoj, odnosno, danas je prisutna veća razina implementacije marketing-koncepcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija