Pregled bibliografske jedinice broj: 140178
Informacijske tehnologije u hotelskoj industriji
Informacijske tehnologije u hotelskoj industriji // Informatologia, 36 (2003), 1; 1-82 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 140178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijske tehnologije u hotelskoj industriji
(Information technologies in the hotel industry)
Autori
Galičić, Vlado
Izvornik
Informatologia (1330-0067) 36
(2003), 1;
1-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Informacijske tehnologije; menadžment; hotelska industrija
(Information technologies; management; the hotel industry)
Sažetak
Tradicionalno hotelijerstvo suočava se s izazovima, pri čemu se misli na sve zahtjevnije potrošače, rastuću složenost ljudskih potencijala i prodor tehnologije u posao i privatni život. Razvoj i veličina kompleksne turističke potražnje, kao i brz razvoj novih, sofisticiranih turističkih proizvoda na segmentima malih tržišta, zahtijevaju korištenje informacijskih tehnologija u hotelskoj industriji. Hotelijeri neće u budućnosti moći razvijati samo proizvode i usluge u skladu sa željama potrošača i novim trendovima, već će njihov uspjeh na tržištu sve više ovisiti i o njihovoj sposobnosti i mogućnosti adaptacije i primjene novih tehnologija koje će im olakšati pristup klijentima, ali i o marketingu, koji će pratiti njihovu ponudu i njegovom preciznijem usmjeravanju na određene segmente potrošača. Mnogo hotela pokušava omogućiti kvalitetniju uslugu upravo uporabom tehnoloških inovacija. Na žalost, hoteli mogu unaprijediti svoju kvalitetu usluge, ali samim time ne stječu konkurentsku prednost. Naime, kako se sve tehnološke inovacije lako kopiraju, svaka prednost konkurencije kratkog je vijeka. Buduće investiranje u tehnološke inovacije vjerojatno neće omogućiti vodeću ulogu u konkurenciji, ali ima tendenciju da unaprijedi ukupnu razinu usluga unutar postojeće hotelske industrije. Ukoliko hotelijeri ne unaprijede svoju konkurentnost koristeći novonastale informacijske tehnologije i nove metode menadžmenta, postoji opasnost da ugroze svoju poziciju. Samo kreativni i inovativni hotelijeri moći će preživjeti konkurenciju a ključ je uspjeha u brzoj identifikaciji potrošačevih potreba i u pronalaženju potencijalnih klijenata razumljivim, personaliziranim i pravodobnim informacijama. Informacijske tehnologije također mogu podići moral osoblja, efikasnost menadžmenta, produktivnost, te na taj način profitabilnost hotelskog poduzeća, pod uvjetom da je menadžersko stajalište prilagođeno novom poslovnom okruženju. Uspjeh hotelskih poduzeća biti će određen kombinacijom inovativnog menadžmenta i marketinga, razuma i predviđanja kao i strateškim korištenjem razvijenih informacijskih tehnologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Information Science Abstracts
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- Enginering Index
- Informatics Abstracts (INFA)
- Pascal Thema
- Information Science Documentation
- Referativnyj žurnal
- Informatika
- Science Abstracts (SA)
- International Federation of Communication Associations (Indicator C)